DOLAR
37,9782
EURO
41,6024
ALTIN
3.703,69
BIST
9.379,83
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Zonguldak
Az Bulutlu
13°C
Zonguldak
13°C
Az Bulutlu
Cumartesi Hafif Yağmurlu
18°C
Pazar Yağmurlu
11°C
Pazartesi Hafif Yağmurlu
8°C
Salı Çok Bulutlu
9°C

Ana Sigorta 3’üncü yaşını kutluyor

Ana Sigorta CEO’su Arda Tuncay, pandemi sonrası, harika şartların ortaya çıkmaya başladığı, hayat-dışı sigortacılıkta primlerin tabanda olduğu bir periyotta yola çıktıklarını belirtirken ortadan geçen kısa müddette klâsik yaklaşımlardan uzak, yenilikçi ve çevik bir hizmet anlayışıyla kesimde fark yarattıklarını söyledi.

Ana Sigorta 3’üncü yaşını kutluyor
REKLAM ALANI
04.04.2023 15:54
A+
A-

Ana Sigorta CEO’su Arda Tuncay, pandemi sonrası, harikulâde şartların ortaya çıkmaya başladığı, hayat-dışı sigortacılıkta primlerin tabanda olduğu bir periyotta yola çıktıklarını belirtirken ortadan geçen kısa müddette klâsik yaklaşımlardan uzak, yenilikçi ve çevik bir hizmet anlayışıyla kesimde fark yarattıklarını söyledi. 

 Yüzde 100 yerli sermaye ile Nisan 2021’de prim üretimine başlayan Ana Sigorta, üçüncü yaşına girdi. Sigorta kesiminin en genç oyuncularından olan Ana Sigorta, bugüne kadar 400 binin üzerinde müşterisini yenilikçi sigorta eserleriyle buluştururken seçkin acente yapısı ile “Acente Sigortacılığı”nda emin adımlarla ilerliyor.

Şirketin 3’üncü yaşına girmesi nedeniyle bir açıklama yapan Ana Sigorta CEO’su Arda Tuncay “En güçlü yanımız sigortalılarımızın ve acentelerimizin gereksinimlerini dinlememiz ve buna nazaran kendilerini yenilikçi, daha evvel denenmemiş sigorta tahlilleriyle buluşturan çevik idare anlayışımız ve yetkinliğimiz diye düşünüyorum. Ana Sigorta’yı konumlandırırken de şirket anayasası haline getirdiğimiz klâsik yaklaşımlardan uzak, dinamik bir yapıyı ortaya koymayı hedefledik” dedi. 

Ana Sigorta’nın Nisan 2021’de pandemi sonrası ortaya çıkan harika sıkıntı şartlarda yola çıktığını tabir eden Arda Tuncay, 2022’deki yüksek enflasyon ve döviz kurundaki artışların hasar maliyetlerini önemli biçimde artırdığını lakin ağır rekabet ortamında ve Mecburî Trafik Sigortası’ndaki tavan fiyat uygulaması nedeniyle, bölümün bu maliyet artışlarını primlere yeteri kadar yansıtamadıklarını belirtti. Kendilerini daha birinci yıllarında çok bilinmeyenli bir denklemin içinde bulduklarını söz eden Tuncay “Tüm bunlara karşın 2’inci yılımızı trafik branşı hariç hedeflediğimiz bir kârlılık ve yeni kurulan şirketlerin güvenirliklerinin desteği olan olumlu hasar performansları ile tamamlıyoruz” dedi.   

YAZI ARASI REKLAM ALANI

Sektörün Hayat-Dışı branşlarda trafik hariç 22,2 mia TL kâr açıkladığını, lakin trafik branşındaki 11 mia TL’lik ziyan nedeniyle bu kârın yarıya yakınının gittiğini ve kesim için değerli bir sermaye muhtaçlığı doğurduğunu tabir eden Ana Sigorta CEO’su Arda Tuncay, “Biz de ikinci yılımızı trafik hariç branşlarda 65,8 mln TL’lik kâr ile kapattık ve bu da geleceğe inançla bakmamızı sağlıyor” dedi.

Maraton Koşucusuyuz

Bu yıl da maliyet artışlarının tesiri ve trafik branşındaki teknik zararın yönetilmesi mevzularının kesimin bir numaralı sorunu olmaya devam edeceğinin altını çizen Arda Tuncay, yılın başında Anayasa Mahkemesi’nin, vücudu hasarların tazminindeki meçhullüğü büyük ölçüde ortadan kaldıran düzenlemeleri iptal kararı ve üzerine şubat ayında yaşanan zelzele felaketinin de kesimin hasar yükünü önemli boyutta yükselttiğini söylerken “Diğer taraftan faiz gelirlerindeki düşük seyir de, mali gelirlerin teknik ziyanı karşılamasını sonlu hale getiriyor” dedi. 

Sektörün tüm zorluklarına rağmen Ana Sigorta’nın maksatları doğrultusunda ilerlediğini, insan kaynağı ve tertibini büyüttüğünü, insan faktörünü gözeterek teknolojiye yatırım yaptığını ve acente memnuniyeti konusunda değerli bir yol aldığını söyleyen Tuncay “Sürdürülebilir bir gelişme ve büyümeyi yakaladık. Ana Sigorta olarak kısa ara değil, maraton koşucusuyuz” dedi.

İyi Olmak Zorundayız

Sektöre “Her ANA kıymet katar” sloganıyla giren Ana Sigorta, üçüncü yaşına girerken “İyi Olmak Zorundayız” manifestosu ile ulusal medyada sesini duyurmaya başladı. “İlk iki yıl kök saldığımız bir periyottu. Bu esnada yalnızca acentelerimiz ile olan irtibata yatırım yaptık. Artık markamızı duyurma zamanı” diyen Arda Tuncay, daha birinci yılımızda KİA markasının bize duyduğu inanç ile KİA Kasko eserimizi piyasaya çıkarttık. Acentelerimizle proje bazlı işler geliştirdik, geliştirmekteyiz. Bu vakte kadar hangi işe odaklandıysak en düzgününü yapmayı hedefledik. Şirket kültürümüz olan “ne yaparsan yap, en güzel biçimde yap” ideolojimizi şirketimizin manifestosu olarak duyurmak istedik. Esaslı bir geçmişi olan Türk Sigortacılık kesiminde var olmak istiyorsanız, Düzgün Olmak Zorundasınız.”  

Ana Sigorta, birinci poliçesini kestiği 2021 yılından bu yana müşteri sayısını 400 binin üzerine çıkarttı. Hala 410 acente ve Türkiye geneline yaygın 1087 adet mutabakatlı servisle hizmet veren Ana Sigorta, çalışan sayısını yıl sonuna kadar 100’e yükseltmeyi planlıyor.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Haber Elma


Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.