DOLAR
38,0020
EURO
41,4929
ALTIN
3.650,12
BIST
9.407,17
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Zonguldak
Hafif Yağmurlu
9°C
Zonguldak
9°C
Hafif Yağmurlu
Salı Hafif Yağmurlu
9°C
Çarşamba Hafif Yağmurlu
12°C
Perşembe Kar Yağışlı
7°C
Cuma Çok Bulutlu
11°C

Başarılı Bir Dijital Dönüşüm İçin 6 Kıymetli Adım

Dijital dönüşüm, işletmelerin günümüzün daima değişen teknolojik ortamında rekabetçi kalabilmeleri için gerekli hale geldi.

Başarılı Bir Dijital Dönüşüm İçin 6 Kıymetli Adım
REKLAM ALANI
18.05.2023 15:42
A+
A-

Dijital dönüşüm, işletmelerin günümüzün daima değişen teknolojik ortamında rekabetçi kalabilmeleri için gerekli hale geldi. Bu yıl dijital dönüşüm harcamalarının 2,1 trilyon dolara, 2025 yılına kadar ise global dijital dönüşüm harcamalarının 3 trilyon dolara ulaşacağı varsayım ediliyor. Her kuruluşun organizasyonel yapısının birbirinden farklı olduğunu ve bu nedenle dijitalleşme adımlarının farklılaşarak çeşitli riskler de oluşturabileceğini söyleyen TesterYou Kurucusu Barış Sarıalioğlu, başarılı bir dijital dönüşüm için 6 değerli adımı sıralıyor.

 

IDC pazar araştırmalarına nazaran bu yıl dijital dönüşüm harcamalarının 2,1 trilyon dolara, 2025 yılına kadar ise global dijital dönüşüm harcamalarının 3 trilyon dolara ulaşacağı varsayım ediliyor. Dünyanın dört bir yanında kuruluşlar, gelişmiş performans ve verimlilik arayışıyla günlük iş hayatlarını otomatikleştirmenin yeni yollarını arıyor. “Tüm işletmelerin eşsiz olduğunu ve dijital dönüşüm için şahsileştirilmiş bir yaklaşım benimsenmesinin gerektiğini söyleyen TesterYou Kurucusu Barış Sarıalioğlu, başarılı bir dijital dönüşüm için 6 değerli adımı sıralıyor.

 

YAZI ARASI REKLAM ALANI

Şirket Kültürüne Uygun Bir Dijital Dönüşüm Hedeflenmeli

 

Teknolojik dönüşüm, tek başına gelir artışını ve uzun vadeli hayatta kalmayı garantilemiyor. Hasebiyle dijital dönüşümün kendisi bir maksat değil süreç olarak kabul ediliyor. Bir işletmeyi dönüştürmek için dijital yetenekler oluşturmaya yönelik araçların geliştirilmesi, yalnızca yeni teknolojilerin uygulanmasıyla değil, birebir vakitte kültür, liderlik ve irtibat üzere kavramların da dönüşümünü gerektiriyor. Başarıyı garantilemek için kökten bir değişim yoluna girmek, her şeyden evvel kültürü tamamlamak ve uygulamalara vakit tanımak kıymetli. Yeni teknolojileri mevcut bir stratejiyle bir ortaya getirmek, onun dönüştürülmüş olduğunu kabul etmek için kâfi değil.

 

Tüm dijital dönüşüm teşebbüslerinde eski teknolojilerden geçişler, siber güvenlik açıkları ve tahminen de yalnızca değişime dirençli çalışanların belli riskler ve tehditler oluşturabildiğini belirten TesterYou Kurucusu Barış Sarıalioğlu, bu risklere karşın kuruluşların dijital dönüşüm yolunda muvaffakiyete ulaşmak için kişiselleştirerek uygulaması gereken 6 adımı sıralıyor.

 

1. Farklı durumlara ahenk sağlama: İnsanların büyük bir çoğunluğu çoklukla inançlı alanlarından ve kabuklarından sıyrılmak istemezler. Rahat oldukları yerlerden ve durumlardan olabildiğince ayrılmamaya, değişimden uzak durmaya çalışırlar. Meğer dönüşümü vakte bağlı bir proje ya da asıl işten farklı bir nokta olarak değil, devam eden bir efor olarak görmek ve göstermek çok değerlidir. Ahenk sağlayabilmek, rahatsız hissettirici durumlarda rahat olabilmek demektir. Münasebetiyle işletme ve yöneticisinin bilhassa çalışanları için ahenk sağlama sürecini anlayan ve müsaade veren bir noktada durarak başlayabiliriz.

 

2. Denemeye ve yine öğrenmeye açık olma: “Unlearning”, mevcut düşünme ve çalışma biçimlerini devamlı sorgulama ve mevcut model ve kalıplara meydan okumayı gerektiren bir kavram. Artık sırf birkaç yılda bir değil, neredeyse her gün yenilenen teknolojilerin olduğu bu dünyada, öğrenme çevikliği ve yine öğrenme yeteneği öngörülemeyen bir gelecekte muvaffakiyetin anahtarı olabilir. Yenilikçi düşünme biçimlerini her türlü pazar ve kesim şartında kuruluşlara uyarlamak gerekiyor.

 

3. Açık ve şeffaf irtibat kurma: Liderler, kuruluştaki dönüşümün uzun ve kısa vadeli hedefleri ve amaçları ile çalışanların bu dönüşümden nasıl etkilenebilecekleri üzere bahislerde net bildiriler vermeli. Birebir biçimde çalışanlar da fikirlerini ve tasalarını lisana getirebilecek ve geri bildirimde bulunabilecek pozisyonda olmalı. Çalışanları bu sürece dahil ederek onları dönüşümün bir modülü haline getirmek kuruluş ile çalışan ortasındaki itimat bağını artıracaktır.

 

4. Dönüşüme karşı açık fikirli beşerlerle çalışma: Değişimin gayesine ve gerekliliğine sahiden inanan, daima direniş içinde olmayan beşerlerle dönüşüm yoluna girmek muvaffakiyet için kritik kıymete sahiptir. Direnişin kapsamında karşı görüş bildirmekten fazla tıpkı son amaca ulaşmaya açık olmayan bireyler yer alıyor. Münasebetiyle grup ortasında ahengi yakalamak için açık fikirli beşerlerle bir ortada olunmasına muhtaçlık vardır.

 

5. Kalite ve süreç iyileştirmeleri için testleri yapma: Ürün ya da hizmetin de ötesinde şayet süreçlerde rastgele bir boşluk ya da eksiklik varsa bu kesinlikle çıkan sonuca yansır. Hasebiyle bazen ne kadar savurgan ya da vakit kaybı üzere görünse de uzun vadede kesinlikle yararını göreceğiniz süreçlerde ve anlayışta eksiklikleri belirlemek, önleyici ve onarıcı tahliller geliştirmek için testler gerçekleştirmeli, iç müşahede yapmalı, vakit ve efor harcamalıyız.

 

6. Yanlışsız teknolojileri seçme: Dönüşüm sürecinin bir modülü olarak kuruluşa uygulanacak teknolojileri ve araçları seçerken takımın ve işin muhtaçlıklarını anlamak ve süreç içerisinde bu gereksinimlerin da dönüşüme uğrayabileceğinin farkında olmak hayli kıymetlidir. Hasebiyle grup yetkinlikleri, dış dayanaklar, pazar gereklilikleri üzere birçok faktör göz önünde bulundurulmalı.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Haber Elma


Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.