DOLAR
37,9772
EURO
41,6773
ALTIN
3.708,46
BIST
9.379,83
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Zonguldak
Hafif Yağmurlu
18°C
Zonguldak
18°C
Hafif Yağmurlu
Pazar Hafif Yağmurlu
12°C
Pazartesi Yağmurlu
8°C
Salı Hafif Yağmurlu
9°C
Çarşamba Yağmurlu
9°C

Birinci Sınıfa Başlayan Çocukların Okula Ahenk Sürecinde Neler Yapılmalı?

Hisler bulaşıcıdır; hisleriniz çocuğunuza direkt bulaşır. Münasebetiyle çocuğunun okula başlamasıyla ilgili dert ve dehşet üzere hisler yaşayan ebeveynler bu hisleri çocuklarına da aktarabilirler. Bu noktada ebeveynin kendi hissine yönelik takviye alması önerilir.

Birinci Sınıfa Başlayan Çocukların Okula Ahenk Sürecinde Neler Yapılmalı?
REKLAM ALANI
28.08.2023 13:42
A+
A-
  • Duygular bulaşıcıdır; hisleriniz çocuğunuza direkt bulaşır. Münasebetiyle çocuğunun okula başlamasıyla ilgili tasa ve dehşet üzere hisler yaşayan ebeveynler bu hisleri çocuklarına da aktarabilirler. Bu noktada ebeveynin kendi hissine yönelik takviye alması önerilir.
  • Belirsizlik yetişkinlerde olduğu üzere çocuklarda da telaş uyandırır. Soyut fikri gelişmekte olan çocuğunuza okul sürecini somutlaştırarak gelişimine uygun bir lisanla anlatın. Örneğin; okulun nasıl bir yer olduğu, kaçta okula gideceği, onu kim nasıl ve nerden alacağı, orada kimler olacağı ve ne yapacakları konusunda sade anlaşılır bir lisanla bilgilendirin.
  • Çocuğunuz okula başlamadan birlikte gideceği okulu gezin, sınıfını, kantini okulun tuvaletlerini ona gösterin öğretmeniyle tanıştırın. Bu tavır çocuğun okulun nasıl bir yer olduğu ve kendisini nelerin beklediği konusunda somutlaştırma yapmasına yardımcı olarak kendisini inançta hissettirecektir.
  • Çocuğunuz telaş ve dehşet üzere olumsuz hisleri yetişkinler kadar direkt aktaramayabilir. Bu devirde hisler somatik tecrübelerle çıkabilir. Örneğin karın ağrısı, mide bulantısı, baş ağrısı üzere belirtiler çocuğunuzda gözlemliyorsanız hislerini tabir edilmesi için oyun yolu ya da fotoğraf yoluyla alan açın ve gerekli durumlarda uzmandan takviye alın.
  • Abartıya kaçmadan kendi çocukluk tecrübelerinizden kaygı ve dertlerinizden bahsedebilir ve hisleri normalleştirebilirsiniz. Bunu yaparken çocuğunuzun hislerini görmezlikten gelme ya da küçültmeye tavrınızın kaymadığından emin olun.
  • Okula başlayacak olan çocukların olayları sebep sonu bağlantısı ile ilişkilendirmesini bekleriz. Ebeveyn olarak bu bahiste çocuğunuzla kurallar konusunda dengeli bir tavır sergilemenizi öneririm. Bu noktada kurallarda vakit zaman esneklik ve fikir alışverişinde bulunma ortak bir karara varma çocuğun düşünme maharetinin gelişmesine yardımcı olacaktır.
  • Okul çağı çocuğu bu yaşlarda biricikliğini ve bu biricikliğinin ötekilerle alaka kurarak benlik hürmeti üzerinde belirleyici tesirler oluşturur.  Özellikle bu devirlerde ebeveynlerin eleştirel baskıcı tavırları çocuğun benlik algısında zedeleyici bir tesir oluşturabilir. Örneğin; ‘böyle bir çocuk olmaya devam edersen okulda hiç arkadaşın olmaz’ ‘yaramaz çocukları öğretmenler sevmez’ ‘iyi sen tembel çocuk ol’ tam aykırısı olumlu geri bildirimler veren destekleyici ebeveyn tavırları ise çocukta yüksek benlik hürmetinin oluşumuna taban hazırlar.  
  • Okula başlayabilmek için dikkatini toplayabilme, verilen çalışmaları sonuna kadar yapabilme yani dikkatini sürdürebilme, el göz uyumu, anneden ayrılabilme üzere birçok özellikleri çocuğun barındırıyor olması gerekir. Bu özelliklerden bir ya da daha fazlasının olmaması çocuğun okula ahenk süreci üzerinde zorlaştırıcı bir tesir oluşturabilir. Okula ve okumaya akademik yaşama tavrı olumsuz istikamette etkilenebilir.   

Dolayısıyla okul öncesi fizyolojik gelişimin takibi kadar duygusal, toplumsal ve bilişsel gelişiminde okula ahenk konusunda son derece değerli olduğunu söyleyebilirim. Çocuğunuzun okula hazır oluşluğunun ve gelişimsel sürecinin uzman tarafından kıymetlendirilmesi ve test edilmesi ahenk sürecinin sağlıklı bir halde geçirilmesinde kıymetli bir rol oynayacaktır.   Okula başladıktan sonra da benzeri halde çocuğun biyo-psiko-sosyal gelişimi ebeveynler ve öğretmenler tarafından gözlenmeli rastgele bir gelişimsel bozukluk belirtileri görülüyorsa ruhsal takviye alınması yararlı olacaktır.  

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Haber Elma

YAZI ARASI REKLAM ALANI

ETİKETLER: , , , ,
Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.