Kargo dalı, 2022 yılında e-ticaretten kaynaklı 4 milyar 787 milyon siparişi tüketicilerle buluşturdu. Kesim, 2023 yılında 7 milyar 660 milyon e-alışveriş paketini dağıtmayı hedefliyor. E-ticaretteki büyüme trendinin değerli bileşeni olan kargo dalı, bu dönüşüme ahenk sağlayacak kısa ve orta vadedeki maksatlarını 2. Kargo, Kurye, Lojistik Tepesi ve Fuarı – PPSE’de masaya yatıracak
Kargo kesimi, 2022 yılında e-ticaretten kaynaklı 4 milyar 787 milyon siparişi tüketicilerle buluşturdu. Kesim, 2023 yılında 7 milyar 660 milyon e-alışveriş paketini dağıtmayı hedefliyor. E-ticaretteki büyüme trendinin kıymetli bileşeni olan kargo bölümü, bu dönüşüme ahenk sağlayacak kısa ve orta vadedeki gayelerini 2. Kargo, Kurye, Lojistik Doruğu ve Fuarı – PPSE’de masaya yatıracak
Türkiye Kargo, Kurye ve Lojistik İşletmecileri Derneği (KARİD), e-ticaret kesimiyle büyüme ivmesi katlanan kargo dalının 2022 yılı sayılarını, 2023 beklentilerini ve bu yıl ikincisini düzenleyecekleri Kargo, Kurye, Lojistik Doruğu ve Fuarı (Post & Parcel II. Summit & I. Expo – PPSE) hakkındaki kıymetli bilgileri açıkladı.
2022’de e-alışveriş paketlerinin sayısı yüzde 43 arttı
E-ticaret hacimlerinde yaşanan süratli artışa gelecek yılların teknoloji ve inovasyon yatırımlarını öne çekerek yanıt verdiklerini açıklayan Türkiye Kargo, Kurye ve Lojistik İşletmecileri Derneği Lideri Fatih Önyol, “2022 yılında e-ticaretten kaynaklı sipariş adetlerimizde yüzde 43’lük bir artış yaşandı. Dal temsilcilerimiz 4 milyar 787 milyon siparişi tüketicilere itimatla ve süratle teslim etti. E-ticarette 2023 yılında yüzde 60’lık hacim artışı beklentisi bulunuyor, biz de kargo kesimi olarak 7 milyar 660 milyon e-alışveriş paketini dağıtmayı hedefliyoruz. Süratli teslimatın giderek kıymet kazandığı kargo, kurye ve lojistik bölümü olarak otonom teknoloji yatırımlarımızı hızlandırdık. İnsan kaynağımıza da yatırım yapmaya devam ediyoruz. Kargo, kurye ve lojistik dalı olarak tedarikçilerimizle birlikte ülke genelinde 1 milyon kişilik istihdam gücümüzü teknolojinin gücüyle birleştirerek tüketicilerin gereksinimlerine süratli karşılık vermeye hazırız” diye konuştu.
Kargo, Kurye, Lojistik Doruğu ve Fuarı’nda bölümün amaçları mercek altına alınacak
E-ticaretin genel ticarete oranının 2022 yılında yüzde 18,6 olduğuna dikkat çeken Fatih Önyol, e-ticarette büyük oyuncuların yanı sıra KOBİ’lerin de yatırımlarının hızlandığını ve pazar hissesinin daha da artmasının beklendiğini söyledi. Yeni oyuncuların dala girişiyle beklentilerin de tekrar şekillendiğini söz eden Önyol, bu gelişmelere bölümümüzün nasıl ahenk sağlaması gerektiğini 2. Kargo, Kurye, Lojistik Doruğu ve Fuarı – PPSE’de tartışacağız. PPSE’nin kesimin amaçlarının tartışıldığı ve bölüm temsilcilerinin en son gelişmeler ve teknolojilerden haberdar olduğu bir platform olduğunu belirten Önyol, fuar alanının da ticari iş birlikleri için kıymetli fırsatlar sunduğunu aktardı. Önyol, bu yıl PPSE’de dalın kısa ve orta vadedeki amaçlarına ulaşmak için ortak akılla neler yapabileceklerini de masaya yatıracaklarını açıkladı.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı