DOLAR
32,1926
EURO
34,5524
ALTIN
2.339,65
BIST
9.225,66
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Zonguldak
Hafif Yağmurlu
15°C
Zonguldak
15°C
Hafif Yağmurlu
Salı Yağmurlu
15°C
Çarşamba Çok Bulutlu
13°C
Perşembe Hafif Yağmurlu
10°C
Cuma Yağmurlu
9°C

Kerevitaş inovasyonla büyüyor: Birinci çeyrekte yüzde 31’lik artışla 3,2 milyar TL ciro

Türkiye’nin taze dondurulmuş besin, konserve ve margarin pazarının başkan şirketi Kerevitaş inovasyon ve sürdürülebilirlik odaklı yaklaşımıyla büyümeye devam ediyor.

Kerevitaş inovasyonla büyüyor: Birinci çeyrekte yüzde 31’lik artışla 3,2 milyar TL ciro
REKLAM ALANI
11.05.2023 00:12
A+
A-

Türkiye’nin taze dondurulmuş besin, konserve ve margarin pazarının başkan şirketi Kerevitaş inovasyon ve sürdürülebilirlik odaklı yaklaşımıyla büyümeye devam ediyor. 2023 yılının birinci çeyreğinde şirketin konsolide cirosu, geçen yılın tıpkı devrine nazaran yüzde 31 oranında artarak 3,2 milyar TL oldu. 

Türkiye’deki taze dondurulmuş besin, konserve ve margarin pazarının başkan şirketi Kerevitaş, 2023 yılının birinci üç aylık finansal sonuçlarını Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) açıkladı. Kerevitaş’ın 2023 yılı birinci çeyrek konsolide cirosu, evvelki yılın birebir periyoduna nazaran yüzde 31 artışla 3,2 milyar TL oldu. Aynı periyotta 582 milyon TL brüt kâr ve 292 milyon TL FAVÖK elde eden Kerevitaş’ın yılın birinci üç ayındaki ihracatı ise geçen yılın birebir devrine nazaran yüzde 32 artarak 380 milyon TL’ye ulaştı.  

Kerevitaş bünyesinde, dondurulmuş besin ve konserve dalında faaliyet gösteren SuperFresh, birinci çeyrekte yüzde 43 ciro pazar hissesi ile dondurulmuş besin alanındaki liderliğini sürdürdü. SuperFresh bu periyotta, odaklı inovasyon stratejisi doğrultusunda kategorideki liderliğini perçinlemek üzere bölüme taraf veren 14 yenilikçi eser lanse etti. Çok sevilen Pizza King’in yeni çeşidi Supreme, mesken dışında severek tüketilen lezzetlerin konutlara taşındığı Kruvasan, Mozarella Peynir Çubukları, Mac&Cheese ve pazarda bir birinci olan Sosisli Rulo Börek öne çıkan lansmanlardan oldu. SuperFresh, ünlü şef Refika Birgül ile hayata geçirdiği “SuperFresh Bi’ Yolculuk” bağlantı kampanyasını yılın birinci çeyreğinde de devam ettirerek geçen yıl birebir periyoduna nazaran birinci akla gelen marka metriğinde +4 puan ve tekrar satın alım ile deneme skorlarında +5 puan kadar artış gösterdi.

Kerevitaş, Türkiye margarin pazarında yüzde 100 marka bilinirliğine sahip Bizim Yağ ve Teremyağ üzere değerli markalarıyla da yılın birinci üç ayında, geçen yılın birebir devrine nazaran +1,6 puan artışla yüzde 65,4 ciro hissesi alarak pazardaki liderliğini pekiştirdi. Ramazan periyoduna özel aktivitelerin tesiriyle bilhassa Mart ayında yüzde 67,5 rekor ciro hissesine ulaşıldı. Kerevitaş margarin kategorisinde 6 kıtada 50’yi aşkın ülkeye yaptığı ihracatın yanı sıra Bizim Yağ, Teremyağ ve Luna üzere güçlü markaları ve pazar gereksinimlerine karşılık veren geniş eser portföyüyle büyümeye devam ediyor. Uzun yıllardır Ona markasıyla Ortadoğu ve Orta Asya pazarlarında da tüketici margarini kategorisinde açık orta önder pozisyonda bulunan Kerevitaş, 2022 yılı TÜİK datalarına nazaran Türkiye’nin yağ ihracatının yüzde 34’ünü tek başına gerçekleştiriyor.

YAZI ARASI REKLAM ALANI

Mert Altınkılınç: “Ar-Ge ve inovasyona yaptığımız yatırımların ciro artışımızda büyük bir rol oynadığını görüyoruz”

Kerevitaş CEO’su Mert Altınkılınç, faaliyet gösterdikleri Dondurulmuş Besin, Konserve ve Yağ pazarlarında istikrarlı ve yenilikçi bir formda büyüdüklerini söyleyerek yılın birinci çeyreğinde de pazar liderliklerini inovasyonla desteklediklerini belirtti. Altınkılınç, “Kerevitaş’ın gerek yurt içinde gerekse de ihracat pazarlarında yakalamış olduğu muvaffakiyetin temelinde inovatif ve sürdürülebilir eserlere yaptığımız büyük yatırım yer alıyor. Pazarın beklentilerini başarılı bir halde tahlil edip tüketicilerin muhtaçlıklarını karşılayan, tıpkı vakitte da üretimden tüketimde her evrede sürdürülebilirliği hedefleyen bir anlayışla çalışıyoruz. Bu yaklaşımımız finansal sonuçlarımıza da olumlu katkı sağlıyor. Ar-Ge ve inovasyona yaptığımız yatırımların ciro artışımızda büyük bir rol oynadığını görüyoruz. Birinci çeyrekteki güçlü finansal performansımızı yılın geri kalanında da devam ettirmeyi, inovasyona ve sürdürülebilirliğe dayalı büyümemizi daha da geliştirmeyi hedefliyoruz” dedi.  

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Haber Elma

REKLAM ALANI
Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.