DOLAR
37,9772
EURO
41,6773
ALTIN
3.708,46
BIST
9.379,83
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Zonguldak
Az Bulutlu
13°C
Zonguldak
13°C
Az Bulutlu
Cumartesi Hafif Yağmurlu
18°C
Pazar Yağmurlu
11°C
Pazartesi Hafif Yağmurlu
8°C
Salı Çok Bulutlu
9°C

LGS İmtihanına Sayılı Günler Kala Ailelere ve Öğrencilere Teklifler

Bilhassa bu devirde çocuğun akademik performansına katı ve baskıcı bir formda çok odaklanan, hislerini düzenlemede zahmet yaşayan, yüksek gerilim reaksiyonu gösteren ve çocuğun duygusal sürecini görmezden gelen aile tavırları, çocuğun imtihan süreci üzerinde olumsuz tesirler oluşturuyor.

LGS İmtihanına Sayılı Günler Kala Ailelere ve Öğrencilere Teklifler
REKLAM ALANI
29.05.2023 11:12
A+
A-

Bilhassa bu devirde çocuğun akademik performansına katı ve baskıcı bir formda çok odaklanan, hislerini düzenlemede zahmet yaşayan, yüksek gerilim yansısı gösteren ve çocuğun duygusal sürecini görmezden gelen aile tavırları, çocuğun imtihan süreci üzerinde olumsuz tesirler oluşturuyor.

Yıl boyunca yorulan çocuğunuz kendi potansiyeli içerisinde bugüne geldi. İmtihana birkaç hafta kala çocuğunuzun akademik performansında büyük değişiklikler beklemek gerçekçi olamayacak, tam tersi çocuk üzerinde yıkıcı bir tesir oluşturacaktır. Bu süreçte çocuktan çok ebeveynlerin performanslarının çocuğun hem akademik performansında hem de ruhsal âlâ oluşunda belirleyici bir tesir oluşturacağını söyleyebilirim.

Ebeveynler ve öğrenciler için imtihan sürecinde hem akademik performansı hem de ruhsal âlâ oluşu destekleyecek değerli noktaları şu formda sıralayabilirim;

Ebeveynler için;

YAZI ARASI REKLAM ALANI
  • Yargılayıcı lisandan uzak destekleyici ve motive edici bir rol üstlenin: Çocuğunuzun sayısal kıymetlerini değil gösterdiği gayretini taktir edin. Ona inandığınızı ve güvendiğinizi sözel ve davranışsal yolla gösterin. Olumlu ve gerçekçi yaklaşımlarla onu cesaretlendirin. Olumlu taraflarına vurgu yapın.
  • Baskıdan uzak gerçekçi beklentiler oluşturun: Tüm bu süreçte çocuğunuzla kurduğunuz irtibatın onda yüksek beklenti oluşturmamasına dikkat edin. Aksi taktirde olumlu tesir yaratmak emeliyle yaptığınız konuşmalar çocuğunuzda baskı hissettirerek tasa düzeyinde artışa neden olacaktır. Örneğin ‘’Senin esasen yapabileceğinden çok eminiz.’’ halinde yapacağınız bir konuşma çocukta ‘’Başaramazsam ailem hayal kırıklığına uğrayacak.’’ formunda bir niyet oluşmasına neden olabilir. Bu niyet de çocukta korku düzeyini arttırabilir. 
  • Sınavın yalnızca bir kesim olduğunu ona hatırlatın: İmtihanın hayatlarının tek belirleyicisi olmadığını ve yalnızca küçük bir modül olduğunu tabir edin. Bu kıymetlendirme onun kimlik değerlendirmesi olmadığını yalnızca o imtihanın bir değerlendirmesi olduğunu ona hissettirin. 
  • Duygular bulaşıcıdır. Çift taraflı gerilimi azaltmaya yardımcı olun: Ebeveyn gerilimli ve gerilimi yönetmede zorluk yaşıyorsa çocuk için bu süreci yönetmek daha sıkıntı olacaktır. O yüzden evvel ebeveyn olarak kendi gerilim düzeyinizi azaltmaya yönelik maharetleri uygulama konusunda harekete geçin. Zorlandığınız durumlarda uzmandan takviye alın. Bununla birlikte çocuğunuza nefes idmanı, gevşeme antrenmanı ve meditasyon üzere gerilimle başa çıkma tekniklerini öğrenmeleri konusunda yardımcı olabilirsiniz. 
  • Sınav haftası boyunca keyifli etkilinler yapması konusunda çocuğunuza alan açın: İmtihana sayılı günler kala bedensel ve zihinsel yorgunluğu azaltmada tekniklerin yanı sıra keyif alanlarına yer açmak çocuğu ruhsal manada rahatlayacak ve gerilim düzeyinin azalmasına yardımcı olacaktır.
  • Düzenli ve istikrarlı rutinler oluşturun: Çocuğunuzu sağlıklı beslenme, antrenman yapma ve nizamlı uyku konusunda destekleyin. 
  • Yakınlarınızın tebrik ve muvaffakiyet içerikli konuşmaların kabulünü çocuğunuza bırakın: imtihan öncesi ve imtihan sonrası çocuğunuza yapılan tebrik aramaları ya da ziyaretleri kabul edip etmeyeceğini çocuğunuza bırakın. Uygun niyetle yapılan konuşmalar çocuğunuzda baskı hissettirebilir. Bu süreçte çocuğunuzun isteğine bağlı olarak tebrikleri siz üstlenebilir ve kendisine ileteceğinizi belirtebilirsiniz.
  • Sonuç odaklı lisan yerine his odaklı lisanı kullanmaya ihtimam gösterin: Bilhassa imtihan haftasına girilen devirde alınan puanlardan çok imtihan öncesi ve sonrası çocuğunuzun hislerine odaklanın ve duygusal gereksinimlerini gözlemleyin. Örneğin, çocuğunuza ‘Nasılsın?’ ya da ‘Kendini nasıl hissediyorsun?’ formunda sorular sorarak onun hislerini söz etmesine yardımcı olun. 
  • Çocuğunuzun his sözlerini dinleyin: imtihan süreci hakkında bağlantıda olun. Hislerini tabir etmesine müsaade verin. Sorularını cevaplayın ve onları rahatlatmaya çalışın. Gerekli gördüğünüz durumlarda bir uzmandan dayanak alması için çocuğunuzu destekleyin. 

Her çocuğun bu süreçte muhtaçlıkları farklı olabilir. Bu nedenle çocuğunuzun kişisel ihtiyaçlarını dikkate alarak yaklaşmanız epey değerli olduğunu söyleyebilirim. Genel olarak bu süreçte olumlu, destekleyici ve anlayışlı bir tavır sergilemek çocuğunuzun imtihan sürecinde ruhsal düzgün oluşunu muhafazasına yardımcı olacaktır.

Öğrenciler için; 

  • Sınav süreci gerilimli bir süreç olabilir. Bu süreçte heyecan ve telaş üzere hisleri hissetmeniz epeyce doğaldır. Bu hisleri belirli bir seviyede hissetmenizin doğal olduğunu kendinize hatırlatın.
  • Sınav yaklaştıkça sizin fonksiyonunuzu bozan olumsuz kanılarda örneğin ‘kazanamazsam ailem hayal kırıklığına uğrayacak’ üzere niyet ve hislerinizi yakınlarınızla paylaşın. Hisleri bastırmak yerine paylaşmak rahatlamanıza yardımcı olacaktır.
  • Zihni rahatlatacak tekniklerden faydalanın. Zihinsel olarak rahatlamak imtihan öncesinde hayli değerli. Meditasyon, nefes antrenmanı ve gevşeme teknikleri gerilim düzeyinizin azalmasına yardımcı olacak ve odaklanmanızı arttıracaktır.
  • Düzenli uyku ve istikrarlı beslenmeye ihtimam gösterin. Çalışmalar uyku ve beslenme eksikliğinin gerilim üzerinde arttırıcı bir tesir oluşturduğunu göstermektedir. Hasebiyle uyku ve beslenme tertibi zihinsel ve fizikî sağlınızı destekleyecektir.
  • Fiziksel olarak etkin olun. Yalnızca ders çalışmak yerine antrenman yapmak, yürüyüşe çıkmak ya da sizi yormayacak formda arkadaşlarınızla hoşunuza giden aktiviteler yapmak ruhsal sıhhatinizi destekleyecektir. 
  • Sonuca değil sürece odaklanın. Sonucun ne olacağını bilemezsin. Denetim edebileceğiniz ve bilebileceğiniz an içinde bulunduğunuz anı nasıl geçirdiğinizdir.
  • Unutmayın ki gireceğiniz imtihan sizin nasıl biri olduğunuzun sonucu değil, sadece girdiğiniz o imtihanın bir değerlendirmesidir. Başa çıkamadığınızı düşündüğünüz durumlarda dayanak almak istediğinizi ailenize bildirmekten çekinmeyin. 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Haber Elma


Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.