Tüketicilerle markalar ortasında köprü vazifesi üstlenen Şikayetvar, yetkili servisler ve özel teknik servislerle ilgili verilerini açıkladı.
Tüketicilerle markalar ortasında köprü misyonu üstlenen Şikayetvar, yetkili servisler ve özel teknik servislerle ilgili verilerini açıkladı. Datalara nazaran, beyaz eşya yetkili servis şikayetleri bir evvelki yılın birebir periyoduyla kıyaslandığında yüzde 316 arttı. En çok şikayet edilen hususların başında garanti müddeti ve kapsamı, tamir müddetlerinin uzunluğu, verilen randevu tarihlerine uyulmaması geldi.
Artan kur farkı ve tırmanışa geçen enflasyon, tüketicilerin halihazırda kullandığı elektronik ve beyaz eşyaları değiştirmek yerine tamir etmeye yönlendiriyor. Değişim yerine tamir ettirmeyi tercih eden tüketicilerin yoluysa yetkili ve özel ve teknik servislerden geçiyor. Yaşanılan bu şartlar tahlil platformu Şikayetvar bilgilerine de yansıdı. Beyaz eşya yetkili servisleri, otomotiv-showroom ve plaza servisleri, bilgisayar özel servisleri ve küçük konut aletleri özel servisleri kategorilerinin değerlendirildiği araştırmada; en çok şikayet edilen mevzular, şikayetlerin tepe yaptığı aylar, tahlil oranları ve yıllık şikayet artış oranları dikkate alındı. 2022’nin birinci 5 ayı ile 2023’ün birebir devri karşılaştırıldığında beyaz eşya yetkili servislerinin şikayetlerinde yüzde 316 artış olduğu gözlemlendi. Otomotiv-showroom ve plaza servis şikayetleri yüzde 53, bilgisayar özel servis şikayetleri yüzde 29 ve küçük mesken aletleri özel servis şikayetleri yüzde 50 arttı. Yetkili servislerle ilgili en çok şikayet edilen mevzular; garanti müddeti ve garanti kapsamının içeriği, tamir müddetlerinin uzunluğu, verilen randevu tarihlerine uyulmaması, heyetim ve montajda yaşanan meseleler ve servislerin yüksek fiyatlandırılması olarak sıralanırken; özel ve teknik servislerle ilgili tüketicilerin en çok tahlil aradığı bahisler ise tekrarlayan sıkıntılar, işçi davranışı ve servislerin yüksek fiyatlar talep etmesi oldu.
Beyaz eşya yetkili servis şikayetleri 2023’te yüzde 316 arttı
Platform tarafından açıklanan bilgilere nazaran, ilgili kategorilerde şikayet artışının en çok yaşandığı bölüm beyaz eşya yetkili servisleri oldu. 2022’nin birinci 5 ayı ile 2023’ün birebir periyodu karşılaştığında beyaz eşya yetkili servis şikayetleri yüzde 316 artış gösterdi. 2023’te şikayetlerin tepe yaptığı ay mayıs olurken, şikayetin en az olduğu ay şubat olarak kaydedildi. En çok şikayet edilen bahis garanti mühleti ve garanti kapsamının içeriği olurken onu eserde iade şartları ve eser değişimi zahmeti izledi. Randevu oluşturulurken yaşanan sıkıntılar, tahlil bekleyen bir öteki mevzu olurken heyetim ve montaj esnasında yaşanan sorunlar, giderilemeyen, tekrar eden sıkıntılar, uzun tamir mühletleri ve servis fiyatları en çok şikayet edilen mevzular ortasında yer aldı. İlgili kategoride sikayetvar.com’a ulaşan şikayetlerin yüzde 18’i ise tahlile kavuştu.
Otomotiv-showroom plaza servis şikayetlerinde tahlil oranı yüzde 12
Verilere nazaran 2022’in birinci 5 ayı ile 2023’ün tıpkı periyodu kıyaslandığında otomotiv, showroom ve plaza servislerle ilgili şikayetler yüzde 53 artış gösterdi. Bu kategoride platforma ulaşan şikayetlerin yüzde 12’si çözülürken, 2023’te şikayetlerin pik yaptığı ay Mayıs, en az şikayetin geldiği ay Şubat oldu. Servis fiyatları, eksik ve kusurlu hizmet, bakım ve check-up ve ayıplı eser bahisleri en çok tahlil bekleyen meseleler oldu.
Bilgisayar özel servis şikayetleri 2023’te yüzde 29 arttı
Açıklanan bilgilere nazaran bilgisayar özel servisleriyle şikayetler 2023’te yüzde 29 artış gösterdi. Ocak ve mart ayları şikayetlerin en çok yükseldiği aylar olurken, mayısta şikayetlerin bir epey düştüğü gözlemlendi. Şikayetvar’da bu kategori ile ilgili şikayetlerin yüzde 12’si çözüldü.
Küçük konut aletleri servislerinde en çok şikayet edilen mevzu garanti süresi
Küçük konut aletleri özel servis kategorisinde en çok şikayet edilen hususlar ortasında garanti mühleti ve kapsamı, iptal, iade ve değişim, giderilemeyen problemler, tamir müddetinin uzunluğu, servis fiyatlandırmalar yer aldı. Bu dalda şikayetler 2023’te yüzde 50 arttı, gelen şikayetlerin yüzde 13’ü platform aracılığıyla çözüldü. En çok şikayet ocakta gelirken mayıs şikayet en az olduğu ay olarak kaydedildi.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı