Araştırmaların sonucu Türkiye iktisadının ihracatta kur/fiyat rekabeti değil, dıştan alınanı dışa satmaya dayalı bir ekonomik özelliğe sahip olduğunu gösteriyor.
Araştırmaların sonucu Türkiye iktisadının ihracatta kur/fiyat rekabeti değil, dıştan alınanı dışa satmaya dayalı bir ekonomik özelliğe sahip olduğunu gösteriyor. Finans uzmanları global rekabet ortamında, güçlü bir finansal alt yapının ve bilimsel ihracatın uzun vadeli karlılığa götüreceğinin değerini vurguluyor.
Türkiye’deki ihracat firmaları, global pazarda pek çok zorluğa göğüs germek zorunda kalıyorlar. Bu zorlukların en başında ise; ‘Küresel Ekonomik Dalgalar’ geliyor. Dünya ekonomisindeki dalgalanmalar, yabancı pazarda kendini göstermek isteyen işletmeler için sarsıcı bir tesir oluşturabiliyor. İşletmeler ise rekabet ortamında kayıp yaşamamak ismine klasik tahliller yerine bilimsel ihracata yöneliyor.
İşletmelerin finansal büyüme süreçlerine dayanak veren en değerli öge ‘İhracat’
Yüksek rekabet, ticaret pürüzleri, ödeme riskleri ve lojistik sıkıntılar işletmelerin küresel pazarda sıklıkla karşılaştıkları meseleler ortasında yer alıyor. İhracat piyasasındaki öbür ülkelerin ihracatçılarıyla başa çıkmak için finansal planlamanın hakikat hazırlanmasının değerine dikkat çeken Finansal İdare Danışmanı Bikem İnce İnanç: ‘İşletmeler kıt kaynaklarını sonsuz gereksinimlerini karşılamak için kullanırken ‘bilimsel ihracata’ yük vererek, şuurlu ve denetimli formda yurt dışına adım atmalı. Teşvikler konusunda hem yurt içinde hem de yurt dışında çok fazla fırsat ve imkân var. İşletmeler finansa dokunan bahislere gereken ihtimamı gösterir ise küresel pazarda karlılıklarını rahatça artırabileceklerdir. Yaklaşık 200 ülke çapında yapılabilen ayrıntılı pazar araştırmaları ile bilimsel bir ihracat geliştirme süreci izlemek, bu alanda süratle ilerlemeyi de beraberinde getirecektir. 2023 yılı Mart ayı bilgilerine nazaran, ihracat sayıları geçtiğimiz yılın tıpkı devrine kıyasla %2,5 artarak toplamda 61 milyar 588 milyon dolarlık fiyata ulaştı. İşletmelerin ihracat konusunda daha planlı hareket etmeleri ve bu alanı önceliklendirmeleri finansal manada güçlenmeleri için en değerli atılımların başında geliyor.’ kelamlarına yer verdi.
200 ülke çapında yapılan ayrıntılı pazar araştırması kaynakların hakikat kullanılmasına imkan sağlıyor
İnanç: ‘Bildiğiniz üzere herkes artık bir biçimde ihracat yapmak ya da ihracatı geliştirmek istiyor. Fakat maalesef hakikat gidiş yolları kullanılarak ilerlenmiyor. Bu sebep ile işletmeler, kıt kaynaklarını gerçek yönetemiyor ve istedikleri noktaya varamıyor. İhracat yapmak için artık körlemesine bir metot ile rakiplerinizin hareketlerini takip etmek, gereksiz fuar iştirakleri göstermek, yeniden boşa planlanmış seyahatlerle vaktinizi ve paranızı boşa harcamanız kâfi ve hakikat değil. Bunun yerine biz bilimsel ihracat öneriyoruz, her bir eser özelinde farklı ayrı hazırlanan ve 200 ülke çapında yapılan ayrıntılı pazar araştırması raporları ile potansiyel alıcı ülkelerin kim olduklarına, bu ülkelerin ticaret istikrarlarına ve bu ülkelerdeki potansiyel alıcılara ulaşmak mümkün. Buna ek olarak e-ihracat dediğimiz yurtdışı pazar yerlerinde de yanlışsız platformlarda, algoritmalara uygun halde yer almak bu alana girişteki en değerli mevzu. E-ihracat yapılacak platformların tespiti, yanlışsız mağaza pozisyonlandırma, reklamlar ve müşteri idaresi e-ihracatı geliştirmeniz için dikkat edilmesi gereken değerli alanlar. ‘açıklamasında bulundu.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı