DOLAR
38,0120
EURO
41,5538
ALTIN
3.642,00
BIST
9.407,17
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Zonguldak
Hafif Yağmurlu
9°C
Zonguldak
9°C
Hafif Yağmurlu
Salı Hafif Yağmurlu
8°C
Çarşamba Hafif Yağmurlu
12°C
Perşembe Kar Yağışlı
7°C
Cuma Çok Bulutlu
10°C

Dijital Reklam Yatırımları Yüzde 93 arttı

Dijital medya yatırımlarında artış dijital dönüşüm, yeni jenerasyon tüketiciye ulaşma amacı ve yapay zeka teknolojilerinin gelişimine bağlanıyor

Dijital Reklam Yatırımları Yüzde 93 arttı
REKLAM ALANI
18.04.2023 11:06
A+
A-

Dijital medya yatırımlarında artış dijital dönüşüm, yeni kuşak tüketiciye ulaşma maksadı ve yapay zeka teknolojilerinin gelişimine bağlanıyor

Dijital dönüşümün hızlandığı reklam dünyasında markaların dijital pazarlama yatırımları da artmaya devam ediyor. Bilhassa yeni kuşak tüketicilere erişim için bu yıla damga vuran yapay zeka teknolojilerinin daha da fazla hayatımızda olması bekleniyor. Türkiye’de dijital medya yatırım ölçüsü bir evvelki periyoda kıyasla yüzde 93,4 artış göstererek 36 milyar TL’yi aştı. Raporda en süratli büyüyen alanların başında süratle artan temaslı TV (Connected TV) yatırımları yüzde 152 ile yer aldı. Oyun içi sponsorluklar ise yüzde 100’ün üzerinde bir artış gösterdi.

Reklamcılar Derneği (RD), Reklamverenler Derneği (RVD), İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB), Açıkhava Reklamcıları Vakfı (ARVAK), Ulusal Radyo Yayıncıları Derneği (URYAD) ve Taşınabilir Mecralar Araştırma Pazarlama ve Reklamcılık Derneği (MMA TR) ismine Deloitte’un hazırladığı Türkiye’de Kestirimi Medya ve Reklam Yatırımları Raporu’na nazaran; Türkiye’de dijital reklam hissesi dünya ve Avrupa ortalamasını geride bırakarak yüzde 69’a yükseldi. Programatik satın alma yüzde 74 olmuşken, geçtiğimiz yıla kıyasla ufak bir düşüşle yatırımların yüzde 73’ü taşınabilir platformlara gerçekleştirildi. Görüntü reklamlar ise yeniden yeni kuşak kullanıcılara stratejilerdeki kıymetini artırmaya devam etti. Dijital medya yatırımlarında görüntü yatırımları yüzde 86’ın üzerinde artarak 10 milyar TL’yi aştı.

Dijital yatırımlardaki artışı değerlendiren RTB House Türkiye Ülke Müdürü Can Tunçer, “Son devirde dalda yaşanan dijital dönüşüm, dijitalin daha ölçülebilir olması ve medyayı da etkileyen enflasyon sayıları artan maliyetler dijital reklam yatırımlarının büyümesine sebep oldu. Bilhassa yeni jenerasyon reklam tahlilleri ve derin öğrenme üzere teknolojiler dijital reklam yatırımlarında randımanın artmasını sağlıyor. Bu yıl görüntü reklam formatına ilginin artarak devam ettiğini gözlemliyoruz. Markaların yeni kuşak tüketicilere ve bilhassa Gen Z’ye ulaşabilmek ismine, onları da dahil ettikleri eserler üretmeleri ve şahsileştirilmiş eserleri bu manada öne çıkarmaları bekleniyor. Ferdî dataların yapay zeka ile birleşerek dijital dünyayı yine tanımlanması öngörülüyor” dedi. 

YAZI ARASI REKLAM ALANI

Dijital reklamda birinci hedef müşteri kazanımı

IAB US Outlook Survey sonuçlarından yansıyan bilgilere nazaran medya yatırımlarındaki ana amaçların başında müşteri kazanımı geliyor. Marka pahasını artırmak ve medya verimliliğini artırmak ise birinci üçte yer alan öteki gayeler. Rapora nazaran, medya planı güncelleme frekansı da gün geçtikçe artıyor. Daha sık tahminleme yapılacağı konusunda birçok pazarlama uzmanı hemfikir kalırken en az ayda bir sefer güncellenileceği belirtiliyor.

Ayrıca 2022 yıl sonu Türkiye İddiası Medya ve Reklam Yatırımları Raporu’na nazaran yapılan tespitlerde, üretken yapay zeka yahut üretici yapay zeka (Generative AI) hayatımıza çok süratli bir formda girdiği yer alıyor. Yapay zeka algoritmalarının makul bir hedefe yönelik olarak data üretme yeteneği, pazarlama dünyasında bilhassa datayı manalandırmak ve içerik üretmek için hayli yaygın bir formda kullanılmaya başlandı. 

Haziran 2022 MIT Technology Review Insights and Databricks anketine nazaran ise dünya çapındaki pazarlama ve reklamcılık yöneticilerinin yalnızca yüzde 4’ü şu anda yapay zeka kullanmadıklarını söylüyor. Önümüzdeki periyotta üretken yapay zeka kullanımının daha da artması bekleniyor. Yapay zekanın otomasyon ve süreçleri güzelleştirmesi de önümüzdeki devirde beklenen aksiyonlardan biri olarak karşımıza çıkıyor.

Tüm bu dallarda fark yaratan, büsbütün derin öğrenme algoritmalarından yararlanan RTB House, şahsileştirilmiş reklamlar sunmak için hudut ağlarına benzeri bir teknoloji kullanıyor. Böylelikle reklam verenler, çerezsiz gelecekte de başarılı olmanın yollarını şimdiden keşfediyor. Daha fazla bilgi için rtbhouse adresini kullanabilirsiniz.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Haber Elma


Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.