“Gelecek Şimdi” vizyonuyla ortaya koyduğu uzun periyotlu sürdürülebilirlik gayeleri doğrultusunda 300’den fazla tedarikçisini 2035 yılına kadar karbon nötr olmaya hazırlayan Ford Otosan “Tedarikçi Sürdürülebilirlik Manifestosu”nu açıkladı.
“Gelecek Şimdi” vizyonuyla ortaya koyduğu uzun periyotlu sürdürülebilirlik maksatları doğrultusunda 300’den fazla tedarikçisini 2035 yılına kadar karbon nötr olmaya hazırlayan Ford Otosan “Tedarikçi Sürdürülebilirlik Manifestosu”nu açıkladı.
Otomotiv kesiminin dönüşümüne öncü olma gayesiyle çalışmalarını sürdüren Ford Otosan için sürdürülebilirlik artık tedarikçi seçimlerinde bir kriter olacak.
Ford Otosan “Gelecek Şimdi” vizyonu ile ortaya koyduğu uzun periyotlu sürdürülebilirlik gayeleri doğrultusunda tedarikçilerini, bayi ağını ve iş ortaklarını çalışmalarına dahil ederek tüm ekosistemde dönüşümün öncüsü olma yolunda güçlü, kapsamlı ve kararlı adımlarla ilerliyor.
Türkiye’nin en geniş tedarik zincirlerinden birine sahip olan ve sürdürülebilirlik stratejisinin tüm paydaşları tarafından benimsenmesini bedelli bulan Ford Otosan, kıymetli bir adım atarak gerçekleştirdiği Tedarikçi Sürdürülebilirlik Konferansı’nda “Tedarikçi Sürdürülebilirlik Manifestosu”nu paylaştı.
“Sürdürülebilirlik alanında başkan tedarik zinciri ile çalışmak” amacıyla 2035 yılına kadar 300’den fazla tedarikçisini karbon nötr olmaya hazırlayan Ford Otosan bu manifesto ile yol haritasını netleştirdi. Yol haritası, Ford Otosan’ın sürdürülebilirlik anlayışının iş ortaklarına aktarılmasını ve paha zincirinde bulunan tüm tedarikçilerinin Ford Otosan’ın çevresel, toplumsal ve yönetişim alanlarındaki sürdürülebilirlik yaklaşımı ile ahenk aslına dayalı formda çalışmasını amaçlıyor.
Ford Otosan Satın Alma Önderi Murat Senir, “Ford Otosan olarak faaliyet gösterdiğimiz ülkelerde otomotiv dalında sürdürülebilirlik, hesap verebilirlik ve şeffaflık uygulamalarına öncülük ediyoruz. Tedarik zincirimizin emisyon tesirini sıfırladığı evreye gelmesi için 2022 yılında Tedarikçi Sürdürülebilirlik Değerlendirmesi ve Geliştirmesi Programı’nı başlatmıştık. Artık bölümümüze öncülük etme vizyonumuzu bir adım daha ileri taşıyoruz, sürdürülebilirliği artık tedarikçi seçimlerinde Ford Otosan için bir kriter olarak belirliyoruz. Tedarikçilerimizden bu etaptan sonra sürdürülebilirlik üzerine çalışacak gruplar kurmalarını, gerçekleştireceğimiz eğitim ve kontrollere tam iştirak sağlamalarını, sürdürülebilirlik performanslarını artırmak için aksiyon almalarını, yıllık raporlama yapmalarını ve Paydaş Sürdürülebilirlik Manifestomuza bağlı kalmalarını istiyoruz” dedi.
Tedarik zinciri sürdürülebilirlik manifestosu neleri kapsıyor?
Dünyanın en kıymetli tedarik zinciri tertipleri ortasında yer alma maksadıyla çalışan Ford Otosan’ın “Tedarikçi Sürdürülebilirlik Manifestosu” uyarınca tedarikçilerinden beklediği taahhütleri şöyle sıralanıyor:
Ford Otosan, “Gelecek Şimdi” vizyonuyla kesime öncülük ediyor
Ford Otosan, 2022 yılında “Gelecek Şimdi” vizyonuyla iklim değişikliğinden atık idaresi ve döngüsel iktisada, çeşitlilik ve kapsayıcılıktan toplumsal refaha katkı sunacak gönüllülük projelerine kadar pek çok alanda, Türkiye’de otomotiv ekosisteminin geleceğini dönüştürecek amaçlarını duyurdu.
Bu kapsamda Ford Otosan Türkiye’deki üretim tesislerinde ve Ar-Ge merkezinde 2030’da karbon nötr olmayı amaçlıyor. Ayrıyeten tedarik zincirinin yanı sıra şirket lojistik operasyonlarını da 2035 yılında karbon nötr hale getirmeyi hedefliyor.
Döngüsel iktisat ve sıfır atık alanındaki taahhütleri ortasında; 2030 yılına kadar operasyonlarındaki nizamlı depolama alanlarında sıfır atık siyaseti ile ilerlemek, tek kullanımlık plastikleri ferdî kullanımdan büsbütün kaldırmak, üretilen araçlardaki plastik kullanımında geri dönüştürülmüş ve yenilenebilir plastik oranını yüzde 30’a çıkarmak, tesislerinde araç başı pak su kullanımını 2030’a kadar yüzde 40 oranında azaltmak bulunuyor.
Otomotiv kesiminde en fazla bayan istihdamını sağlayan Ford Otosan, 2030 yılında tüm idare durumlarındaki bayan oranını yüzde 50’ye çıkarmayı hedefliyor. Ayrıyeten idare takımlarının en az yarısı bayan olan teşebbüsleri desteklemeyi, 2026 yılına kadar topluma yönelik yapacağı farkındalık, eğitim ve finansal dayanak projeleriyle 100 bin bayana ulaşmayı hedefliyor. Bu maksatlara ek olarak teknoloji ve inovasyon alanında şirket içerisinde çalışan bayan oranını yüzde 30’a yükseltmeyi ve tüm bayi ağında ise 2 katına çıkarmayı taahhüt ediyor.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı