Milletlerarası Hava Nakliyatı Birliği (IATA), yer hizmetleri bölümünün dayanıklılık kazanmasını ve uzun vadeli sürdürülebilirliğini sağlayacak üç önceliğin altını çizdi.
Memleketler arası Hava Nakliyeciliği Birliği (IATA), yer hizmetleri kesiminin dayanıklılık kazanmasını ve uzun vadeli sürdürülebilirliğini sağlayacak üç önceliğin altını çizdi. Etihad Havayolları sponsorluğunda Abu Dabi’de düzenlenen 35. IATA Yer Hizmetleri Konferansı’nda (IGHC) özetlenen öncelikler şunlar
– Tesirli işçi alımı ve elde tutma
– Global standartların dengeli bir halde uygulanması
– Dijitalleşmeyi ve otomasyonu hızlandırma
IATA’nın Yer Operasyonları Yöneticisi Monika Mejstrikova, yer hizmetlerinin mevcut durumu ve geleceğe yönelik önceliklerinin tartışıldığı konferansa hakkında şu değerlendirmeyi yaptı: “Havacılık sanayisi için ağır bir Kuzey Yarımküre yaz seyahat dönemi olacak ve yer hizmetleri dalının buna hazır olması gerekecek. Kısa vadede artan trafiğe hazırlanmak için süratli hareket etmeliyiz. Yeni çalışanların verimli bir formda işe alınmasını gerçekleştirmek ve güvenlik alanındaki darboğazları azaltmak için hükümetlerle birlikte çalışmak ehemmiyet arz ediyor. Daha uzun vadede ise daha tesirli işçi alımı ve elde tutma, global standartları uygulama ve dijitalleşme ile otomasyonu hızlandırma, dayanıklılık oluşturmak ve sürdürülebilirliği sağlamak için kritik olacaktır. “
Etkin İşçi Alımı ve Tutma
Yakın tarihli bir IATA anketi, yer hizmetleri profesyonellerinin %37’sinin 2023’ün sonuna kadar işçi zahmeti beklediğini ve %60’ının sıkıntısız operasyonlar sağlamak için kâfi nitelikli çalışana sahip olmadıklarını düşündüklerini ortaya koydu. Ek olarak, ankete cevap verenlerin %27’si mevcut çalışanlarının yakında ayrılacağından kaygılarını lisana getirdi.
Çalışan sürdürülebilirliği hakkında Mejstrikova: ” İstikrarlı bir yer hizmetleri yetenek tabanı oluşturmak çok değerli. Bunu rampa çalışmasını daha çekici hale getirerek başarabiliriz. Personeli zor ve tehlikeli görevlerden kurtarmak, daima öğrenme ve meslek gelişimi kültürünü teşvik etmek ve çalışanlar için güvenli ve kapsayıcı bir ortam sağlamak adına otomasyonu benimsememiz gerekiyor “dedi.
IATA, işgücü kıtlığını hafifletmeye yardımcı olmak için bir dizi teklifte de bulundu:
Diğer yandan IATA, işçisi elde tutmayı ve profesyonel büyümeyi destekleyen bir Ground Ops Eğitim Pasaportu uygulamasını başlattı. Uygulama vasıflı işçinin çapraz kullanımını teşvik etmek için yer hizmetleri, havayolları ve havalimanları ortasında karşılıklı olarak marifet ve eğitimi tanınmasını sağlayacak.
Eğitim pasaportu uygulaması için Mejstrikova şunları söyledi: ” Çalışanlarımızı muvaffakiyet için güçlendirmemiz gerekiyor. Eğitim pasaportunun gerçek faydalanıcısı çalışandır. Karar vericiler eğitim kayıtlarına erişebilecek ve bilgi ve maharetlerini devam eden profesyonel gelişim için kullanmalarına müsaade verecekler. Yetenek gelişimine sanayi çapında bir yaklaşım, ilgili herkes için verimlilik açısından büyük yararlar sağlayacaktır.
Süreçlerin Global Standardizasyonu
Küresel standartlar, inançlı ve verimli operasyonların temelidir. Yer hizmetleri çalışanları için iki temel araç, IATA Yer Operasyonları El Kitabı (IGOM) ve IATA Yer Operasyonları için Güvenlik Denetimi’dir (ISAGO).
IGOM: IATA, dünya çapında operasyonel tutarlılık ve güvenliği sağlamak için yer hizmetleri sanayisine IGOM’un global olarak benimsenmesini hızlandırma davetinde bulundu. Bunu desteklemek için IATA, IGOM Portalını başlattı. Havayollarının ve yer hizmetleri çalışanlarının şirket prosedürleri ile IGOM ortasındaki boşluk tahlillerinin sonuçlarını paylaşabilecekleri, ahenkleştirme ve sürüş verimliliği için global bir ölçüt sunan kullanıcı dostu bir çevrimiçi platform. 140’tan fazla havayolu şirketi hizmetlerine abone oldu ve Portal artık yer hizmetleri sağlayıcılarına (GHSP’ler) açılıyor.
ISAGO: Dünya çapında 40’a yakın havaalanı ve düzenleyici, izleme / uyumluluk, performans yahut lisanslama sistemlerini iş birliği muahedeleri yoluyla tamamlaması için ISAGO’yu onayladı. IATA, daha fazla hükümeti, daha fazla ahenkleştirme, Güvenlik İdare Sistemi (SMS) uygulaması ve tekrarlanmış kontrollerin azaltılması da dahil olmak üzere değerli yararlar sağlamak için gözetim için düzenleyici çerçevelerinde ISAGO’yu tanımaya çağırdı.
IATA’nın daha fazla standardizasyon çağrısında bulunduğu bir başka alan da bagaj alanı. IATA, gerçek vakitli takip, elektronik çanta etiketleri ve Bluetooth teknolojisindeki yeni gelişmeleri yansıtmak için bagaj standartlarını güncellemek için çalışmaktadır.
Konu hakkında değerlendirmelerde bulunan Mejstrikova: “Hepimiz bagaj kaybetmenin hayal kırıklığını biliyoruz. Ve bagaj kayıplarının sanayiye maliyeti şaşırtan. 2019 yılında, 25,4 milyon bavul kaybedildi yahut ertelendi ve bu kayıplar 2,5 milyar dolarlık bir faturayla sonuçlandı. IATA, iş birliği ve inovasyon yoluyla bagaj taşımayı düzgünleştirmeye kararlıdır” dedi.
Dijitalleşme ve Otomasyon
Dijitalleşme ve otomasyon, hem sürdürülebilirliği hem de verimliliği artırmak ve süreç iyileştirmelerini yönlendirmek için kritik değere sahiptir. IATA üç öncelik belirledi:
Mejstrikova, yer hizmetleri ile ilgili sonuç değerlendirmesinde “Yer operasyonları karmaşıktır ve gecikmelerden kaynaklanan her geri dönüş, yer hizmetleri koordinatörü için bir felakettir. Lakin teknoloji ve bağlantıdaki ilerlemelerle, rampadaki işçi için daha uygun bir çalışma tecrübesi sağlarken, gecikmeleri önleyebilir, operasyonları daha inançlı, daha verimli ve çevresel olarak daha sürdürülebilir hale getirebiliriz “dedi
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı