DOLAR
32,1926
EURO
34,5524
ALTIN
2.339,65
BIST
9.225,66
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Zonguldak
Parçalı Bulutlu
13°C
Zonguldak
13°C
Parçalı Bulutlu
Pazartesi Hafif Yağmurlu
15°C
Salı Hafif Yağmurlu
15°C
Çarşamba Az Bulutlu
13°C
Perşembe Hafif Yağmurlu
11°C

IATA, Yer Hizmetlerinde Üç Önceliği Açıkladı: İşe Alım ve Elde Tutma, Global Standartlar ve Dijitalleşme

Milletlerarası Hava Nakliyatı Birliği (IATA), yer hizmetleri bölümünün dayanıklılık kazanmasını ve uzun vadeli sürdürülebilirliğini sağlayacak üç önceliğin altını çizdi.

IATA, Yer Hizmetlerinde Üç Önceliği Açıkladı: İşe Alım ve Elde Tutma, Global Standartlar ve Dijitalleşme
REKLAM ALANI
17.05.2023 14:54
A+
A-

Memleketler arası Hava Nakliyeciliği Birliği (IATA),  yer hizmetleri kesiminin dayanıklılık kazanmasını ve uzun vadeli sürdürülebilirliğini sağlayacak üç önceliğin altını çizdi.   Etihad Havayolları sponsorluğunda Abu Dabi’de düzenlenen 35. IATA Yer Hizmetleri Konferansı’nda  (IGHC) özetlenen öncelikler şunlar

– Tesirli işçi alımı ve elde tutma

– Global standartların dengeli bir halde uygulanması

– Dijitalleşmeyi ve otomasyonu hızlandırma 

YAZI ARASI REKLAM ALANI

IATA’nın Yer Operasyonları Yöneticisi Monika Mejstrikova, yer hizmetlerinin mevcut durumu ve geleceğe yönelik önceliklerinin tartışıldığı konferansa hakkında şu değerlendirmeyi yaptı: “Havacılık sanayisi için ağır bir Kuzey Yarımküre yaz seyahat dönemi olacak ve yer hizmetleri dalının buna hazır olması gerekecek. Kısa vadede artan trafiğe hazırlanmak için süratli hareket etmeliyiz. Yeni çalışanların verimli bir formda işe alınmasını gerçekleştirmek ve güvenlik alanındaki darboğazları azaltmak için hükümetlerle birlikte çalışmak ehemmiyet arz ediyor.  Daha uzun vadede ise daha tesirli işçi alımı ve elde tutma, global standartları uygulama ve dijitalleşme ile otomasyonu hızlandırma, dayanıklılık oluşturmak ve sürdürülebilirliği sağlamak için kritik olacaktır. “ 

Etkin İşçi Alımı ve Tutma

Yakın tarihli bir IATA anketi, yer hizmetleri profesyonellerinin %37’sinin 2023’ün sonuna kadar işçi zahmeti beklediğini ve %60’ının sıkıntısız operasyonlar sağlamak için kâfi nitelikli çalışana sahip olmadıklarını düşündüklerini ortaya koydu. Ek olarak, ankete cevap verenlerin %27’si mevcut çalışanlarının yakında ayrılacağından kaygılarını lisana getirdi. 

Çalışan sürdürülebilirliği hakkında Mejstrikova: ” İstikrarlı bir yer hizmetleri yetenek tabanı oluşturmak çok değerli. Bunu rampa çalışmasını daha çekici hale getirerek başarabiliriz. Personeli  zor ve   tehlikeli görevlerden kurtarmak, daima öğrenme ve meslek gelişimi kültürünü teşvik  etmek ve  çalışanlar için  güvenli ve kapsayıcı bir ortam  sağlamak adına otomasyonu benimsememiz gerekiyor “dedi.

IATA, işgücü kıtlığını hafifletmeye yardımcı olmak için bir dizi teklifte de bulundu:

  • Hızı ve verimliliği artırmak için daha fazla çevrimiçi kıymetlendirme ile yetkinlik tabanlı eğitimin uygulanması
  • İşe alım sürecini hızlandırmak ve fazlalığı azaltmak için güvenlik eğitiminin ve çalışanların geçmiş kayıtlarının yetkililer ortasında tanınması 
  • İnsanları fizikî olarak zorlayıcı misyonları yerine getirmekten kurtarmak için süreçlerin otomasyonu 
  • Kariyer gelişimini teşviketmek ve yıllarca süren eğitim ve becerileri ödüllendirmek

Diğer yandan IATA, işçisi elde tutmayı ve profesyonel büyümeyi destekleyen bir Ground Ops Eğitim Pasaportu uygulamasını başlattı. Uygulama vasıflı işçinin çapraz kullanımını teşvik etmek için yer hizmetleri, havayolları ve havalimanları ortasında karşılıklı olarak marifet ve eğitimi tanınmasını sağlayacak.  

Eğitim pasaportu uygulaması için Mejstrikova şunları söyledi:  ” Çalışanlarımızı muvaffakiyet için güçlendirmemiz gerekiyor. Eğitim pasaportunun gerçek faydalanıcısı çalışandır.  Karar vericiler eğitim kayıtlarına erişebilecek ve bilgi ve maharetlerini devam eden profesyonel gelişim için kullanmalarına müsaade verecekler. Yetenek gelişimine sanayi çapında bir yaklaşım, ilgili herkes için verimlilik açısından büyük yararlar sağlayacaktır.  

Süreçlerin Global Standardizasyonu

Küresel standartlar, inançlı ve verimli operasyonların temelidir. Yer hizmetleri çalışanları için iki temel araç,  IATA Yer Operasyonları El Kitabı (IGOM) ve IATA Yer Operasyonları için Güvenlik Denetimi’dir (ISAGO).

IGOM: IATA, dünya çapında operasyonel tutarlılık ve güvenliği sağlamak için yer hizmetleri sanayisine IGOM’un global olarak benimsenmesini hızlandırma davetinde bulundu. Bunu desteklemek için IATA, IGOM Portalını başlattı. Havayollarının ve yer hizmetleri çalışanlarının şirket prosedürleri ile IGOM ortasındaki boşluk tahlillerinin sonuçlarını paylaşabilecekleri, ahenkleştirme ve sürüş verimliliği için global bir ölçüt sunan kullanıcı dostu bir çevrimiçi platform.  140’tan fazla havayolu şirketi hizmetlerine abone oldu ve Portal artık yer hizmetleri sağlayıcılarına (GHSP’ler) açılıyor.

ISAGO: Dünya çapında 40’a yakın havaalanı ve düzenleyici, izleme / uyumluluk, performans yahut lisanslama sistemlerini iş birliği muahedeleri yoluyla tamamlaması için ISAGO’yu onayladı.  IATA, daha fazla  hükümeti, daha fazla ahenkleştirme, Güvenlik İdare Sistemi (SMS) uygulaması ve tekrarlanmış kontrollerin azaltılması da dahil olmak üzere değerli yararlar sağlamak için  gözetim için düzenleyici çerçevelerinde ISAGO’yu tanımaya çağırdı.

IATA’nın daha fazla standardizasyon  çağrısında bulunduğu  bir başka alan da bagaj alanı. IATA, gerçek vakitli takip, elektronik çanta etiketleri ve Bluetooth teknolojisindeki yeni gelişmeleri yansıtmak için bagaj  standartlarını güncellemek için çalışmaktadır.

Konu hakkında değerlendirmelerde bulunan Mejstrikova: “Hepimiz bagaj kaybetmenin hayal kırıklığını biliyoruz.  Ve bagaj kayıplarının sanayiye maliyeti şaşırtan. 2019 yılında, 25,4 milyon bavul kaybedildi yahut ertelendi ve bu kayıplar 2,5 milyar dolarlık bir faturayla sonuçlandı. IATA, iş birliği ve inovasyon yoluyla bagaj taşımayı düzgünleştirmeye kararlıdır” dedi. 

Dijitalleşme ve Otomasyon 

Dijitalleşme ve otomasyon, hem  sürdürülebilirliği hem de verimliliği artırmak ve süreç iyileştirmelerini yönlendirmek için kritik değere  sahiptir. IATA üç öncelik belirledi: 

  1. Rampa Dijitalleştirme – IATA’nın Yer Operasyonları Dijitalleştirme ve Otomasyon Çalışma Kümesi (GAD), havayolları için standartlaştırılmış bağlantı ve gerçek vakitli ağ izleme sağlamak için Vakit Damgaları Geri Dönüşü (XTST) bildirisini geliştirdi. XTST standardının uygulanması, yer hizmetleri gecikmelerini global olarak %5’e kadar azaltabilir. 
  2. Yük Denetimi Dijitalleştirme – IATA,  gerçek vakitli güncellemeleri mümkün kılarken iş yükünü, maliyetleri ve yanılgıları azaltmak için yeni X565 dijital standardını kullanarak yük denetiminin otomasyonuna öncülük ediyor.
  3. GSE Otomasyonu – gelişmiş yer takviye ekipmanına (Gelişmiş GSE) geçiş, taban hasarı maliyetlerini potansiyel olarak %42 oranında azaltır ve daha inançlı bir ortam yaratır. Otonom GSE denemeleri halihazırda 15’ten fazla ülkede devam etmektedir.  Gelişmiş GSE’ye geçiş yalnızca güvenliği artırmakla kalmaz, birebir vakitte CO2 emisyonlarını yılda 1,8 milyon ton azaltarak daha sürdürülebilir bir sanayiye katkıda bulunur.

Mejstrikova, yer hizmetleri ile ilgili sonuç değerlendirmesinde “Yer operasyonları karmaşıktır ve gecikmelerden kaynaklanan her geri dönüş, yer hizmetleri  koordinatörü için bir felakettir. Lakin teknoloji ve bağlantıdaki ilerlemelerle, rampadaki işçi için daha uygun bir çalışma tecrübesi sağlarken, gecikmeleri önleyebilir, operasyonları daha inançlı,  daha verimli ve çevresel olarak daha sürdürülebilir hale getirebiliriz “dedi

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Haber Elma

REKLAM ALANI
Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.