DOLAR
32,1926
EURO
34,5524
ALTIN
2.339,65
BIST
9.225,66
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Zonguldak
Hafif Yağmurlu
15°C
Zonguldak
15°C
Hafif Yağmurlu
Salı Çok Bulutlu
16°C
Çarşamba Çok Bulutlu
12°C
Perşembe Yağmurlu
10°C
Cuma Hafif Yağmurlu
9°C

MAN kamyonları yaya ve bisikletlileri tanıyor, üstün teknolojisi ile şoföre inançlı bir sürüş takviyesi sağlıyor

MAN kamyonlar, geliştirilen yeni teknolojik özellikleri ile fark yaratıyor. MAN’ın yeni “FrontDetection” güvenlik sistemi; yaya ve bisikletlileri tespit ederek, en savunmasız yol kullanıcıları için bile tehlikeli olabilecek durumları etkisiz hale getiriyor.

MAN kamyonları yaya ve bisikletlileri tanıyor, üstün teknolojisi ile şoföre inançlı bir sürüş takviyesi sağlıyor
REKLAM ALANI
17.05.2023 12:12
A+
A-

MAN kamyonlar, geliştirilen yeni teknolojik özellikleri ile fark yaratıyor. MAN’ın yeni “FrontDetection” güvenlik sistemi; yaya ve bisikletlileri tespit ederek, en savunmasız yol kullanıcıları için bile tehlikeli olabilecek durumları etkisiz hale getiriyor. Trafik işareti tanıma, lastik basınç göstergesi ve elektronik yarı-römork bağlama yardımcı sistemleri ile şoförleri uzun vadede gerilimli işlerinden kurtaran MAN, IAA 2022’den bu yana daha da güçlenmiş yeni PredictiveDrive işlevi ile yakıt açısından daha verimli hale gelmiş D26 motoru, uygunlaştırılmış aerodinamik ve yeni akslarıyla birlikte yüzde 6’ya varan yakıt tasarrufu sağlıyor. Ayrıyeten MAN PowerMatic şanzıman ile MAN TGL ve TGM’ler aşınma olmadan birinci harekete başlayarak, vites değişimlerini de daha verimli hale getiriyor.

  • Yaya ve bisikletli tespiti yapabilen yeni kuşak asistan sistemler, MAN kamyonlarını bilhassa savunmasız yol kullanıcıları için daha da inançlı hale getiriyor.
  • MAN GPS takviyeli Cruise Control- sürat sabitleyici, PredictiveDrive ile daha da ekonomik bir sürüş sağlıyor.
  • Yeni MAN PowerMatic tork konvertörlü otomatik şanzıman da MAN TGL ve TGM’de vites değişimlerini daha verimli hale getirip, rastgele bir aşınmaya da fırsat vermiyor.

Kamyon şoförlerinin, sürüş esnasında yaşadıkları en değerli meselelerin başında kör noktalarda kâfi görüş açılarının olmaması geliyor. Bilhassa kent içinde teslimat, nakliye alanında hareket yaparken ya da meçhul geçiş durumlarında yahut döner kavşaklara girerken; yayalar yahut bisikletliler, direkt aracın önündeki görülmesi güç alana geçebiliyor. Bu alana geçen yaya yahut bisikletliyi de şoför çabucak fark edemeyebiliyor.

MAN’ın yeni “FrontDetection” güvenlik sistemi; kalkış durumlarında ve 10 km/saate kadar düşük süratlerde yayaların yahut bisikletlilerin direkt aracın önünde görülmesi güç alanda olup olmadığını algılayarak, sürücüyü görsel ve sesli olarak uyarıyor. Bu yenilik; bilhassa en savunmasız yol kullanıcıları için kent trafiğindeki bu üzere riskli durumları tesirli bir biçimde tehlikesiz hale getiriyor. Yeni güvenlik işlevi; MAN’ın üçüncü kuşak Acil Durum Fren Asistanı- EBA- ihtar ve frenleme stratejisine dâhil edilmiş durumda. Bu sistem, direkt kamyonun önündeki şeritte bulunmayan fakat potansiyel olarak karşıya geçebilecek öteki yol kullanıcılarını 10 km/s üzere düşük bir süratten itibaren algılayarak, mümkün bir çarpışma durumuna karşı sürücüyü uyarıyor ve gerekirse otomatik olarak acil durum frenini uyguluyor.

MAN, yeni geliştirmelerle bir arada tehlikeli sürüşü algılayarak, sürücüyü görsel ve işitsel olarak uyaran MAN AttentionGuard dikkat ikaz sistemini de güncelledi. Evvelki sürüme kıyasla daha da geliştirilen MAN AttentionGuard, şoförün şerit takip istikrarını ve direksiyon müdahalelerini daima olarak pahalandırıyor. Buna ek olarak, sistem; şoförün dikkatinde bir azalma tespit ederse sürücüyü şerit çizgisini ihlal etmeden evvel uyarabiliyor. Bilhassa görüş aralığının düşük olduğu durumlarda ve gece sürüşlerinde, uzaklık ikaz sistemi de uzun seyahatlerde güvenliğe katkı sağlıyor. Şoför, önündeki araçla ortasındaki yasal asgarî aranın altına düşerse, sistem çabucak kendisini uyarıyor. Yanlışsız arayı bağımsız olarak koruyan aralık denetimli sürat sabitleyici ACC’nin etkinleştirilmediği durumlarda, öndeki araca olan gerçek uzaklığın metre cinsinden gösterilmesi de hakikat aranın tekrar belirlenmesine ve korunmasına yardımcı oluyor. Böylelikle ara uyarısı ve ACC, önleyici bir önlem olarak, geriden çarpma riskini kıymetli ölçüde azaltıyor.

YAZI ARASI REKLAM ALANI

MAN’ın geliştirdiği tüm bu yardım işlevlerine süratli merkezi erişim ise; donanıma bağlı olarak, çok fonksiyonlu direksiyon simidi üzerindeki ya da gösterge panelindeki yeni bir düğme ile sağlanıyor. Böylelikle şerit değiştirme ve dönüş yardımı, MAN uzun uzaklık trafik asistanı CruiseAssist ya da yaya ve bisikletli algılama FrontDetection üzere işlevler, menü sapmaları olmadan kolay kolay devreye alınabiliyor. MAN’ın önleyici yol güvenliğine yönelik bir öbür katkısı da nefesteki alkol içeriğini ölçen ve sadece şoför araç kullanabilecek durumdaysa motorun çalıştırılmasına müsaade veren alkol ölçer irtibatı ön donamımı olarak öne çıkıyor. Böylelikle alkole bağlı trajik kazaların da önlenmesine kıymetli bir katkı sağlanıyor.

Her gün araç kullanan sürücüle daha fazla destek

MAN Trucks, ayrıyeten çok sayıda etkin ihtar yahut önleyici güvenlik sistemine ek olarak, sürücüyü günlük işlerinde kıymetli ölçüde rahatlatan ve böylelikle dolaylı olarak güvenliğe daha fazla katkıda bulunan yeni sistemleri de sunuyor. Bunlardan biri yeni trafik işareti tanıma sistemidir. Sürüş durumunda geçerli olan trafik ve sürat düzenlemelerinin gerçek vakitli gösterimi, şoförün işini kolaylaştırıyor ve uyması gereken trafik kısıtlamalarını gözden kaçırma kaygısı duymadan büsbütün sürüş vazifesine ve trafiğe odaklanabilmesine yardımcı oluyor.

MAN’ın sürüşü kolaylaştıran bir öteki yeniliği ise, sensörlerle donatılmış römork ve yarı römorkların lastik basınç ve sıcaklık bilgilerini gösterebilmesidir. Yanlışsız lastik basıncı; tüketimi ve aşınmayı azaltmasının yanında, çok ısınma nedeniyle mümkün lastik patlamalarını ve yangın çıkma riskini de azaltıyor.

MAN, ayrıyeten yenilikleri ile geri sürüşleri de daha inançlı hale getiriyor. Bu yenilik ise, standart bir seçenek olarak sunulan ve art alana yerleştirilmiş kamera aracılığıyla Reversing Motion System- Geri Vites Hareket Sistemi olarak isimlendirilen yenilikçi teknoloji ile destekleniyor. Geri vitese takıldığında, araç gerisinden gelen imaj cümbüş sistemi ekranında otomatik olarak gösteriliyor ve sistem; rastgele bir vakitte gösterge panelindeki bir düğme ile manuel olarak da etkinleştirilebiliyor. Bu halde, şoförün gözü her vakit aracının gerisinde, olup bitenlerin üzerinde olabiliyor.

Sürücü güvenlik ve konforu için geliştirilen bir başka kıymetli sistem de sensörlerle donatılmış beşinci tekerlek ilişkisi. Beşinci tekerlek plakasındaki bir yarı römork sensörü, kaplin kilidindeki bir dingil pimi sensörü ve erişim muhafazası üzerindeki bir kilitleme sensörü, ilişki sürecini izleyerek; bilgileri direkt dijital gösterge aracılığıyla şoföre iletiyor. Böylelikle şoför, beşinci tekerleğin yanlışsız kilitlendiğini direkt şoför mahallinden görebiliyor. Bu da bilhassa gece şartlarında değerli bir konfor ve inanç sağlıyor.

MAN, bunlarla birlikte geliştirdiği yeni havalı süspansiyon denetimi ile de yarı römorkun çekiciye bağlanması süreçlerini kolaylaştırıyor. Bu yenilik, şoför koltuğunun yanında pozisyonlandırılmış olan ergonomik, kablolu uzaktan kumanda ile sağlanıyor. Treylerin havalı süspansiyonunu denetim etmeyi mümkün hale getiren bu yenilik; birebir vakitte havalı süspansiyon işlevlerinin çok-fonksiyonlu direksiyon simidi ve yerleşik menü aracılığıyla da kullanılmasına fırsat veriyor. Bu da römorkun kaldırma ve indirme müddetlerini yüzde 50’ye varan oranda azaltarak, vakitten değerli bir tasarruf sağlıyor.

MAN’ın hayata geçirdiği yeniliklerden bir başkası ise; şoför kartı ile yeni ses tanıma sistemi. Şoförlerini farklı lisanlara nazaran kolay kolay kendi ayarlarına yönelik değişim yapmasını sağlayan bu yenilik; iki standart lisan olan Almanca ve İngilizce’ye ek olarak, RIO platformu üzerinden MAN Now ile 28 lisanın daha fiyatsız olarak indirilmesine imkân veriyor. Lisan Tanıma, Lisan Paketi, Idle Shutdown (uzun müddet gereksiz yere rölantide çalışmaları azaltan sistem), sürüş verimlilik sistemleri; MAN EfficientCruise ile MAN EfficientRoll; sürüş mühleti kontrolü sistemleri; MAN TimeInfo ve MAN TimeControl üzere özelliklerin yanı sıra MAN TipMatic şanzıman için sürüş programları da direkt araca uzaktan yazılım indirme işlevi ile 2022 modellerinden itibaren sonradan montaj olarak da sunuluyor.

MAN’dan daha fazla performans, verimlilik ve kullanım optimizasyonu

MAN Truck & Bus, şoförleri desteklemek emeliyle güvenlik güncellemelerine ek olarak hem performans hem de yakıt tasarrufunu artıran yenilikler ile de rekabeti daha ileriye düzeye taşıyor. Yeni D26 motor, IAA 2022’den bu yana değerli dahili geliştirmeler sayesinde fazladan 10 HP ve 50 Nm sunmanın yanında, fark edilir derecede daha az yakıt tüketiyor. Bilhassa kabin aralığı geçişlerinde, ön cam, yan ve tavan rüzgârlıklarında yapılan aerodinamik iyileştirmelerinin yanında, yeni düşük sürtünmeli aks dişli yağıyla hafif tahrik aksları ve daha da proaktif çalışan MAN EfficientCruise ile yakıttan yüzde 6’ya varan oranlarda tasarruf sağlanıyor. Yeni entegre edilen PredictiveDrive işlevi ile GPS sürat sabitleyicisi daha da randımanla hale getirilirken; öngörülü sürüş için ilerideki topoğrafyaya nazaran optimum sürat eğrisini planlıyor ve bunun için vites düzeyini dikkate alarak, yakıt açısından en verimli motor çalışma noktasını seçiyor. Üstelik bunu da yalnızca 30 km/s sürate çıkmasından itibaren yapıyor.

MAN’ın TGL ve TGM serilerinde ise, aktarma organları alanındaki en değerli yenilik olarak, yeni şanzıman öne çıkıyor. Yeni MAN PowerMatic, MAN TGL ve TGM’nin vitesleri çok daha verimli formda değiştirmesini sağlıyor. Tıpkı vakitte otomatik şanzımandaki tork konvertörü ile bilhassa aşınmasız birinci hareket ve çok yüksek hızlanma sunuyor. Bu da kent içi operasyonların yanı sıra itfaiye üzere kurumlara ilişkin uygulamalar için bu teknolojinin kullanımını daha da ülkü hale getiriyor.

TGX, TGS, TGL ve TGM için hâlihazırda sipariş edilebilecek yeniliklerden oluşan inovasyon portföyü, boşta çalışma sırasında elektrik tüketen çok sayıda ek sistemin artan ihtiyaçlarını dikkate alan ve daha az kıymet taşıyan sistemleri kapatarak, aracın marş kabiliyetini teminata alan yeni bir akü idare sistemi ile tamamlanıyor. Bilhassa IAA 2022’de Meiller TRIGENIUS damper yelpazesini yeni eserlerle daha da genişletti. Böylelikle MAN’ın dört kamyon serisinin tamamı için bir sefer daha fabrika teslim üst yapı tahlilleri portföyü değerli ölçüde büyüyerek, müşterilerine en ülkü yeni tahlilleri sunmaya başladı.

MAN, kapsamı bir sefer daha genişletilen MAN Mobile24 mobilite garantisi ile birlikte artık yurt dışında da randevu alma, yol yardım takviyesi, lastik servisi uygulamaları ve çevrimiçi ayrıntılı durum raporları da sunan MAN ServiceCare ile şoförlere gereksinim duyacakları pek çok dayanağı bir ortada sağlıyor. “Simplifying Business” savı doğrultusunda MAN, yeni inovasyonlarını içerin özel paketi müşterilerinin beğenisine sunarak, radyatör ızgarasında aslan bulunan kamyonları daha fazla şoför ve müşteri odaklı, daha verimli ve kullanıcı dostu, her şeyden evvel daha inançlı hale getiriyor.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Haber Elma

REKLAM ALANI
ETİKETLER: , , , ,
Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.