Dokuz Eylül Üniversitesi’ne(DEÜ) bağlı Özel 75. Yıl Eğitim Kurumları’nda eğitim gören ve bu yıl LGS-2023’e katılan 34 öğrencinin yüzde 62’si, 440-500 puan aralığını yakalayarak büyük bir muvaffakiyete imza attı.
Dokuz Eylül Üniversitesi’ne(DEÜ) bağlı Özel 75. Yıl Eğitim Kurumları’nda eğitim gören ve bu yıl LGS-2023’e katılan 34 öğrencinin yüzde 62’si, 440-500 puan aralığını yakalayarak büyük bir muvaffakiyete imza attı. Minik DEÜ’lüler ile gurur duyduklarını belirten DEÜ Rektörü Prof. Dr. Nükhet Hotar, “Emeklerinin karşılığını alan öğrencilerimiz ile gurur duyuyoruz. Bu sonuç, yüksek standartlarda eğitim veren; toplumsal, kültürel ve sportif faaliyetleri ile fark yaratan okulumuzdaki muvaffakiyetin tesadüf olmadığını ortaya koydu. Öğrencelerimizi, öğretmenlerimizi ve ailelerimizi kutluyoruz” dedi.
İzmir’in ve Ege Bölgesi’nin sayılı eğitim kurumları ortasında yer alan ve Dokuz Eylül Üniversitesi(DEÜ) bünyesinde faaliyet gösteren Özel 75. Yıl Eğitim Kurumları, minik mensupları ile yeni bir muvaffakiyete daha imza attı. Bu yılki Liselere Geçiş İmtihanı (LGS)-2023’e katılan 34 öğrencinin yüzde 62’si, 440-500 puan aralığını yakalayarak; temel eğitim hayatlarında gurur verici bir sonuç daha elde etmiş oldu. Ortaya çıkan tablodan memnunluk duyduklarını tabir eden DEÜ Rektörü Prof. Dr. Nükhet Hotar, “Emeklerinin karşılığını alan öğrencilerimiz ile gurur duyuyoruz. Bu sonuç, yüksek standartlarda eğitim veren; toplumsal, kültürel ve sportif faaliyetleri ile fark yaratan okulumuzdaki muvaffakiyetin tesadüf olmadığını gösterdi” diye konuştu. Bu tablonun art planında; önemli bir hazırlık periyodunun olduğunu kaydeden Rektör Hotar, “Temel eğitim hayatında bir üst basamağa geçmek her öğrenci için özverili çalışmayı, sabretmeyi ve disiplinli olmayı gerektiriyor. Bunların yanı sıra öğrenciler, donanımlı öğretmenlere, eğitimcilere ve okulun kapsamlı imkânlarına da gereksinim duyuyor. Bunların hepsi, ailelerin de takviyesi ile süreci oluşturuyor ve başarıyı getiriyor. Biz de okulumuzda bunu sağlıyoruz” tabirinde bulundu.
ÜNİVERSİTEYE GİDEN YOL
Temel eğitim etabında elde edilen her bilginin yükseköğretime geçişte öğrencilere kolaylık sağladığını söz eden Rektör Hotar, “Okuma yazma ile başlayan bu süreç, temel bilgilerin ve alışkanlıkların kazanılması ile devam etmekte; sonrasında ise bilimsel perspektifin zihinde oluşması ile taçlanmaktadır. Münasebetiyle burada, öğrencilerin eğitimlerine odaklanmak ehemmiyet taşımaktadır. Okul idaremiz, Montessori eğitim yaklaşımını benimsediğimiz okulumuzda, minik evlatlarımızın en yeterli şartlarda eğitim almalarını sağlarken; onların memleketler arası etkileşimli eTwinning projeleri üzere global networklere katılmalarını da teşvik etmekteyiz. Zira diğer kültürleri tanımanın, yabancı lisan bilmenin, iş birliği yapmanın küçük yaşta kazanılması gerektiğini düşünmekteyiz. Bu bağlamda evet LGS, bizim için bir adım fakat global ve büyük düşünmek birinci gayemizdir. Bu yüzden de sıcak bir ortamda hem bu yaklaşımı hem de DEÜ’lü olma ayrıcalığını minik öğrencilerimize aşılamaktayız. Üniversiteye giden yol da bize nazaran buradan başlamaktadır” dedi.
DEĞERLERİMİZE BAĞLIYIZ
Kurumsal pahalara de vurgu yapan Rektör Hotar, “Öğrencilerimizin LGS’de elde ettikleri bu puanlar, yanlışsız yolda ilerlediklerini gösteriyor. Okulumuzun üniversitemizin içinde yer alan yerleşkesi ve fiziki imkanları ise evlatlarımızın hayallerindeki mesleğe ve mesleğe uluşmalarında kıymetli bir motivasyon aracı oluşturuyor. Biz, puanları ne olursa olsun, her öğrencimizle gurur duyuyoruz. Kâfi ki, akla, bilime, ulusal ve manevi kıymetlerimize bağlı kalsınlar; Atatürk prensip ve inkılâplarını özümsesinler; yenilikçi fikirlerin ve projelerin peşinden koşsunlar. Biz, okulumuzda, muhakeme yeteneği yüksek, bilgili, vicdan ve öngörü sahibi insanları topluma kazandırmaya çaba ediyoruz. Bundan sonra da bu yolda devam edeceğiz. İmtihana giren bütün öğrencilerimizi kutluyor; onların üzerinde emeği olan öğretmenlerimize ve ailelerimize teşekkür ediyoruz” diye konuştu.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı