Taşınabilir uygulamaları pazarı teknolojinin gelişmesine paralel olarak büyümesini aralıksız sürdürüyor.
Mobil uygulama pazarında asıl gelir modeli uygulama için satın alımlar
Mobil uygulamaları pazarı teknolojinin gelişmesine paralel olarak büyümesini aralıksız sürdürüyor. Taşınabilir uygulama pazarının 2026 yılına kadar 614 milyar doları aşmasının öngörüldüğünü söyleyen Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, burada asıl gelir modelinin uygulama için satın almalar olduğunu söyledi. Google Play’deki uygulamaların yüzde 97, App Store’daki uygulamaların ise yüzde 94 oranında fiyatsız bir halde indirildiğine dikkat çeken Kaplan “Uygulamaların kullanıcılar tarafından daha çok kullanılması için karşımıza çıkan değerli dijital pazarlama stratejileri var. Biz de Dijital Pazarlama Okulu olarak bu stratejileri taşınabilir uygulama müşterilerimize uyguluyor ve maliyetlerini düşürerek daha yüksek kitlelere ulaşmalarını sağlıyoruz” dedi.
Günlük hayatımızın en değerli modüllerinden biri haline gelen taşınabilir uygulamalar, her geçen gün daha büyk bir iktisat haline geliyor. Gelir manasında en büyük bölümlerden biri haline gelen taşınabilir uygulama pazarı, 2022 yılını 451 milyar dolarlık bir gelir ile kapattı. Yapılan araştırmalara nazaran taşınabilir uygulama pazarı, önümüzdeki yıllar içinde de süratle büyümeye devam edecek. Bahse ait değerlendirmelerde bulunan Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, mobil uygulama pazarının 2026 yılına kadar 614 milyar doları aşacağını söyledi.
Mobil kullanımların her geçen gün artmasıyla birlikte günlük hayatımızın en değerli kesimlerinden biri haline geldiğini vurgulayan Yasin Kaplan, “Özellikle metaverse, NFC ve yapay zeka üzere kavramların hayatımıza girmesiyle birlikte taşınabilir uygulama pazarının da bu yeni teknolojilere evirilip uyumlu hale geleceğini görüyoruz” dedi.
“Asıl gelir modelini uygulama için satın alımlar oluşturuyor”
Halihazırda yalnızca Google Play mağazasında 3.8 milyon faal uygulamanın bulunduğuna dikkat çeken Yasin Kaplan, “Buradaki uygulamaların yüzde 85’i genel app, yüzde 15 dilime denk gelen 537 bin tanesi de oyun uygulaması pozisyonda. Mağaza, e-ticaret ve haber sitesi üzere içeriklerden oluşan 3.2 milyon uygulamanın yaklaşık yüzde 97’si, Google Play’de fiyatsız olarak indirilebilir durumda. Burada asıl gelir modeli, indirildikten sonra yapılan oyun ve uygulama için satın almalarla devreye giriyor. Google Play’de yalnızca mart ayında 82 bin 243 yeni uygulama yayımlandı. App Store’da, 1.7 milyon uygulama var. Bunlardan 1.5 milyonu oyun dışı uygulama olurken, 216 bini de oyun uygulaması. Buradaki uygulamaların da yüzde 96’sı fiyatsız bir formda indirilebiliyor. Geçen ay App Store’da yayımlanan uygulama sayısı ise 32 bin 986. Bu bilgiler, iOS’ta da uygulama yayınlamanın hem yazılım teknolojisi manasında hem de siyasetler manasında Google Play’e nazaran daha sıkıntı olduğunu gösteriyor” dedi.
“Dijital pazarlama stratejilerimizle maliyetleri düşürüyoruz”
App Store’daki uygulama maliyetinin Android’e nazaran daha maliyetli olduğuna dikkat çeken Yasin Kaplan, şu sözleri kullandı: “Uygulamaların dijital pazarlama stratejileriyle kullanıcılara daha çok sunulması yahut var olan uygulamayı indiren kullanıcıların uygulamaları daha çok kullanması için Google ve Meta’da karşımıza çıkan dijital pazarlama stratejileri var. Biz de Dijital Pazarlama Okulu olarak bu stratejileri taşınabilir uygulama müşterilerimize uyguluyor ve maliyetlerini düşürerek daha yüksek kitlelere ulaştırıyoruz. Tıpkı vakitte taşınabilir uygulama pazarlamalarıyla ilgili eğitimler sunarak, taşınabilir uygulama pazarına katkı veriyoruz” sözlerini kullandı.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı