DOLAR
32,1926
EURO
34,5524
ALTIN
2.339,65
BIST
9.225,66
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Zonguldak
Parçalı Bulutlu
14°C
Zonguldak
14°C
Parçalı Bulutlu
Pazartesi Hafif Yağmurlu
15°C
Salı Hafif Yağmurlu
14°C
Çarşamba Az Bulutlu
13°C
Perşembe Hafif Yağmurlu
12°C

Tüketiciler en çok kart aidat fiyatlarından şikayetçi

Şikayetvar bankalarla ilgili en çok sorun yaşanan mevzuları derledi. Datalarına nazaran, tüketicilerin bu bölümde en çok şikayet ettiği bahis, kart aidat fiyatları oldu.

Tüketiciler en çok kart aidat fiyatlarından şikayetçi
REKLAM ALANI
03.04.2023 19:17
A+
A-

Şikayetvar bankalarla ilgili en çok sorun yaşanan bahisleri derledi. Bilgilerine nazaran, tüketicilerin bu dalda en çok şikayet ettiği mevzu, kart aidat fiyatları oldu. Özel bankalar ve kamu bankalarına ait en çok şikayet Nisan ayında gelirken 2020’de 1 milyonu aşkın kişi bankalara dair araştırma yapmak için Şikayetvar’ı ziyaret etti.

Gündelik omurlarımızın ayrılmaz kesimlerinden biri olan bankalar, birikimlerimizi inançla korurken ticarette de ekonomik takviye sağlayarak nefes almamızı sağlıyor. 120 bin markanın, 6 milyon kişisel üyenin ve milyonlarca ziyaretçinin buluştuğu Şikayevar, geçen yılın bilgilerine nazaran bankalarla ilgili en çok şikayet edilen hususları mercek altına aldı. Milyonlarca kullanıcısı bulunan bankalarla ilgili tahlil bekleyen mevzuları derleyen Şikayetvar bilgilerine nazaran, bu alanda en çok şikayet edilen husus kart aidat fiyatları ve iadesinde yaşanan problemler oldu. Bunu, banka kartı ve kredi kartının teslim edilme sorunu, ATM’den yatırılan paranın hesaba geçmemesi ve ATM’nin süreç yaparken kartı yutması üzere problemler izledi.

Bankalarla ilgili 1 milyonu aşkın kullanıcı Şikayetvar’ı ziyaret etti

Bir evvelki yılın tıpkı devrine oranla 2020’de bankalarla ilgili araştırma yapmak için Şikayetvar’ı 1 milyon 361 bin 507 kişi ziyaret etti. Alt kırılımlara bakıldığında özel bankaları 731 bin 383, kamu bankalarını 607 bin 139, iştirak bankalarını 69 bin 784 ve kalkınma ve yatırım bankalarını 17 bin 187 kişi Şikayetvar’da inceledi.

YAZI ARASI REKLAM ALANI

Özel bankalarla ilgili 124 binin üzerinde şikayet geldi

Çalışmada özel bankalar, kamu bankaları, iştirak bankaları ve kalkınma-katılım bankaları kategorileri incelendi. Bu 4 kategori toplamında banka kesimi özelinde 2020’de şikayet artış oranı yüzde 99 oldu. Platforma özel bankalarla ilgili 2020’de toplam 124 bin 693 şikayet geldi. Bu kategoride bir yıllık şikayet artış oranı yüzde 39 düzeyinde gerçekleşti. 2020’nin Nisan ayı 13 bin 929 şikayetle özel bankalarla ilgili en çok şikayet edilen ay oldu. 8 bin 173 ile Şubat ayı özel bankalarla ilgili şikayetin en az geldiği ay oldu.

Nisanda kamu bankalarında şikayet artışı zirveyi gördü

Şikayetvar datalarına nazaran kamu bankalarıyla ilgili 2020 yılında toplam 113 bin 988 şikayet geldi. Bu kategoride şikayet artış oranı bir evvelki yıla nazaran yüzde 261 arttı. Mart’ta 5 bin 91 olan şikayet sayısı Nisan ayında pik yaparak 25 bin 596 oldu.

Katılım bankacılığında şikayet artış oranı: Yüzde 189

2020’de iştirak bankalarında şikayet artış oranı yüzde 189’u buldu. 2019’da 2 bin 504 olan şikayet sayısının 2020’de 7 bin 247 olduğu gözlemlendi. 1.236 şikayet sayısıyla Mart, bu yılda şikayetin en çok arttığı ay oldu. Kalkınma ve yatırım bankaları bölümü incelendiğindeyse şikayet artış oranının yüzde 144 olduğu gözlemleniyor.

Bankalarla ilgili en çok nelerden şikayet ediliyor?

  • Banka kart aidat fiyatının alınması ve iadesinin olmaması
  • Banka kartı ve kredi kartının teslim edilme sorunu
  • ATM’den yatırılan paranın hesaba geçmemesi
  • ATM’nin süreç yaparken kartı yutması
  • İnternet ve taşınabilir bankacılığa girişte sorun olması
  • Müşteri hizmetlerine bağlanmada hatta çok fazla bekleme ve bağlanamama
  • İhtiyaç kredisi çekme-ödeme kanallarının yetersiz olması
  • Sicil affının reddedilmesi ve buna bağlı olarak kredi alamama
  • İnternet alışverişlerinde 3D secure kod onayı gelmeden sürecin yapılması
  • Kredi kartı limit artırım talebinin olumsuz olması

Kaynak: (BHA) – Beyaz Haber Ajansı

Haber Elma

REKLAM ALANI
Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.