Vodafone, dünya genelinde marka stratejisini, sloganını ve görsel kimliğini yeniledi. Vodafone’un yeni marka kimliği, teknoloji ve insan işbirliğiyle daha âlâ bir geleceğin mümkün olduğu fikrine dayanıyor.
Vodafone, dünya genelinde marka stratejisini, sloganını ve görsel kimliğini yeniledi. Vodafone’un yeni marka kimliği, teknoloji ve insan işbirliğiyle daha güzel bir geleceğin mümkün olduğu fikrine dayanıyor. Şirketin yeni sloganı, Türkiye’de “Birlikte mümkün” formunda kullanılacak. Vodafone, yeni marka kimliğini duyurmak üzere 30’u aşkın ülkeyi kapsayan bir tanıtım kampanyası başlattı.
Dünyanın önder telekomünikasyon şirketlerinden Vodafone, tüm dünyada marka pozisyonlandırma stratejisini, sloganını ve görsel kimliğini yeniledi. Dünyanın en uygun bilinen markalarından biri olan Vodafone’un yeni marka kimliğinde, teknoloji ve insan birlikteliğinden doğan güçle daha düzgün bir geleceğin mümkün olduğuna vurgu yapılıyor. Bu doğrultuda, şirketin “Together we can” olarak belirlenen yeni sloganı, Türkiye’de “Birlikte mümkün” halinde kullanılacak. Yeni marka konumlandırması kapsamında, Vodafone’un ikonik logosunda ve kırmızı fon kullanımında da birtakım değişikliklere gidildi. Vodafone, yeni marka kimliğini duyurmak üzere televizyon, yazılı basın ve dijital mecraları kapsayan bir tanıtım kampanyası başlattı.
Vodafone’un yeni marka kimliğini kıymetlendiren Vodafone Türkiye İcra Konseyi Lider Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin, şunları söyledi:
“İçinde bulunduğumuz pandemi süreci, bireylerden kurumlara herkesin ilişkide olabilmesi için teknolojinin ne kadar kıymetli rolü olduğunu her zamankinden daha net bir biçimde gösterdi. Maksat odaklı bir şirket olarak, teknolojinin insan ömrünü iyileştirebileceğine inanıyoruz. Yeni marka konumlandırmamız, daha âlâ bir geleceğe bağlanma hedefimize bizi daha da yaklaştırırken, kapsayıcı ve sürdürülebilir bir dijital toplum yaratma fikrimizi destekliyor. ‘Birlikte mümkün’ derken, ‘biz’ olmanın kıymetine vurgu yapıyor; insan ve teknoloji işbirliğinin mükemmeller yaratabileceğine dikkat çekmek istiyoruz.”
Her 10 şahıstan 8’i sürdürülebilirlik diyor
Vodafone’un yeni marka konumlandırması öncesi yaptırdığı tüketici araştırmaları, teknolojinin insan hayatında kıymetli bir dönüştürücü tesire sahip olduğunu ortaya koyuyor. Araştırma sonuçları, teknolojinin insanları ferdî olarak heyecanlandıran bir olgu olmaktan çıkıp, sürdürülebilirlik ve toplumsal gelişme üzere alanlarda fark yaratan daha manalı bir role evrildiğini gösteriyor. Buna nazaran, her 10 bireyden 8’i, sürdürülebilirliğin inanç markası olmanın en değerli ögelerinden biri olduğunu belirtiyor.
Yüksek süratli ilişki hayatı kolaylaştıracak
Vodafone’un “Birlikte mümkün” iletisinde, gelecekte gigabit düzeyinde suratlara ulaşacak altyapıların toplum hayatı üzerindeki tesirlerine de dikkat çekiliyor. Buna nazaran, yüksek süratli altyapılar, insanların ve toplumların temasını güçlendirecek; karbon emisyonlarını azaltmak için irtibat teknolojisinden faydalanılmasını sağlayacak; eğitim, sıhhat ve refahı destekleyerek daha kapsayıcı ve sürdürülebilir bir toplum yaratılmasına yardımcı olacak.
45 saniyelik reklam sineması çekildi
Vodafone’un “Birlikte mümkün” kampanyası, 45 saniyelik yeni bir televizyon reklamıyla duyuruldu. Sinema, Türkiye’de 2 Nisan prestijiyle gösterilmeye başlandı. “Sorgulayan Kız” temalı sinemada, hastalıkların tedavisi, iklim değişikliğiyle uğraş ve dijital dahiliyet üzere bahisler üzerinden etrafındaki dünyayı sorgulayan genç bir kızın kıssası anlatılıyor. Bu soruların yanıtlanmasında Vodafone’un teknolojisiyle değerli bir rol oynadığına dikkat çekilen sinema, yazılı ve dijital mecralardaki öykü serileriyle de desteklenecek.
Kampanya 30’u aşkın ülkede uygulanacak
Vodafone’un yeni tanıtım kampanyası, Almanya, İspanya, İngiltere, İtalya, Romanya, Yunanistan, İrlanda, Macaristan, Arnavutluk, Hollanda (Vodafone-Ziggo üzerinden), Portekiz, Çek Cumhuriyeti, Türkiye, Avustralya, Güney Afrika, Gana, Kongo Demokratik Cumhuriyeti, Tanzanya, Lesoto ve Mozambik’in dahil olduğu 30 pazarın yanı sıra şirketin ortak operasyon yürüttüğü Katar ve Yeni Zelanda üzere pazarlarda da yürütülecek.
Tom Green imzası taşıyor
Londra merkezli reklam ajansı New Commercial Arts tarafından çekilen “Birlikte mümkün” reklam sineması, Misfits ve Blackout üzere İngiltere’nin ödüllü TV dizilerinin yaratıcısı ünlü direktör Tom Green’in imzasını taşıyor. Medya satın almada ise CARAT ile çalışıldı. Sinemanın Türkiye uyarlamasını ise VMLY&R yaptı.
Kaynak: (BHA) – Beyaz Haber Ajansı